ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری



زمانی سامسونگ بهترین های خود روی هم ریخت و گلکسی اس را معرفی کرد ٬ حالا در سال 2014 ما شاهد پنجمین نسخه از آن هستیم.
سامسونگ گلکسی اس5 ٬ پرچمدار سال 2014 خود را معرفی کرد و گویا همه شایعات حقیقت دارند. با ما باشید تا ببینیم با چه دستگاهی رو به رو هستیم. (تصاویر بیشتر در ادامه مطلب)


خیلی خوب ٬ انتظار ها به پایان رسید و این شمایید و این هم سامسونگ گلکسی اس 5.
سامسونگ سعی کرده است تا از امکانات S-سری خود بکاهد و این بار دیگر کورانی از آن ها را شاهد نیستیم.در عوض چند قابلیت مفید مثل سنجش ضربان قلب و حسگر اثر انگشت به آن اضافه شده است.

یک نفس عمبق بکشید تا سری به مشخصاتش بزنیم :

نمایشگر سامسونگ گلکسی اس 5 شبیه به همان است که در گلکسی اس 4 استفاده شده است ٬ البته این بار کمی بزرگتر ٬ 5.1 اینچی با رزلوشن1080p یا همان فول اچ دی ٬ (به نظر ما) خوشبختانه از نماشگر 2K خبری نیست. این نمایشگر واقعا مثل نمایشگر اس4 "عالی" است.
گلکسی اس5 با قاب پشتی قابل باز شدن است (دقت کنید که دستگاه ضد آب است) و شکاف مموری کارت هم داراست. باتری آن قابل تعویض توسط کاربر و با حجم 2800 میلی آمپر است. حالا حجم باتری از نسل قبلی بیشتر است.

گلکسی اس5

حالا گلکسی اس 5 در مدل اصلی خود از استاندارد IP67 پشتیبانی می کند. این یعنی مقاوم در برابر آب به مدت 30 دقیقه و در عمق 1 متری و همچنین مقاومت دربرابر گرد غبار. این اولین بار است که در خانواده گلکسی اس مقاومت دربرابر آب و گرد و غبار در مدل اصلی ارایه می شود. نتیجه این که درگاه USB 3.0 مینی که زیر دستگاه است ٬ با یک کاور پوشانده شده است.


سامسونگ می گوید جنس درب پشتی گلکسی اس5 مانند گلکسی نوت 3 ٬ شبه-چرم است و این به معنی است که با یک حالت فانتزی از پلی-کربنات مواجهیم. این طراحی بیشتر از آنکه ما را به یاد گلکسی نوت3 یا گلکسی نوت 10.1 2014 بیاندازد ٬ به یاد نکسوس 7 نسل اول می اندازد.
هر چند نوار دوری دستگاه شبیه فلز است اما سامسونگ تایید کرده است که نوعی از پلی کربنات و فیبر شیشه است.


شایعه خیلی مهیجی که درباره گلکسی اس5 به گوش می رسید ٬ درباره حسگر اثر انگشتش بود که مشخص است در پاسخ به حسگر touch ID اپل است.  هر چند به سختی می توان گفت که این حرکت سامسونگ تقلیدی از اپل است ٬‌ چون اپل تنها شرکت تولید کننده و بهبود دهنده حسگر اثر انگشت نیست و آخری آن ها هم نخواهد بود.
حسگر سامسونگ با سوایپ به سمت بالا کار می کند و چند قابلیت کاربردی دارد. علاوه بر اینکه شما می توانید برای قفل کردن و باز کردن دستگاه از آن استفاده کنید ٬ می توانید برای حفاظت از اطلاعات شخصی تان هم از آن استفاده کنید.
همچنین سامسونگ با همکاری شرکت Paypal سیستم پرداخت بر اساس حسگر اثر انگشت را راه اندازی کرده اند.
متاسفانه ما هنوز منتظریم تا از حدود امنیت این تکنولوژی سامسونگ با خبر بشویم ٬ به زودی درباره این باره با اخبار تکیملی در خدمت شما خواهیم بود.


همانطور که حدس می زدیم ٬ این موجود ناشناس زیر فلاش LED دستگاه ٬ حسگر ضربان قلب است . این حسگر با نسخه 3.0 از نرم افزار S Health سامسونگ کار می کند.
طریقه کار این است که شما نوک انگشتتان را روی آن قرار می دهید و او کار خود را انجام می دهد. سامسونگ برای توسعه استفاده از این حسگر ٬ امکان توسع آن را برای توسعه دهنده ها فراهم می کند.

البته سامسونگ پیشرفت هایی هم در دوربین داسته است. حالا با یک سنسور 16 مگاپیسکلی روبه رو هستیم با قابلیت فیلم برداری UHD یا 4K و یا به قولی 2160p با 30 فریم بر ثانیه و فیلم HD با 120 فریم بر ثانیه . حالا قابلیت HDR در-لحظه هم به آن اضافه شده است و شما می توانید همزمان تصاویر و ویدیو های HDR واقعی ثبت کنید.
مورد هیجان انگیز برای گفتن ٬ این است که سامسونگ قابلیتی با نام Selective focus را معرفی کرده است که شبیه به نرم افزار Nokia Refocus lens کار می کند و شما می توانید پس از ثبت تصویر ٬ عمق و نقطه فوکوس را تغییر دهید. قابلیتی حتی هیجان انگیز تر از آن ٬Shot & More این است که حالا حالتی بسیار بسیار کاربردی اضافه شده است که شما قادر خواهید بود با انتخاب آن پس از عکاسی ٬ از حالت های صحنه استفاده کنید.

گلکسی اس5

بدین معنی که اگر به خاطر داشته باشید در گلکسی اس4 حالاتی برای عکاسی با نام های مختلف ٬ مثل دراما و ... معرفی شد. این که شما قبل از ثبت هر عکس بدانید دقیقا کدام را باید انتخاب کنید واقعا کار دشوار و زمان بری است ٬ شما با انتخاب این حالت ٬ می توانید ٬ پس از ثبت عکس ٬ هر حالتی را که مایلید روی عکس اعمال کنید  این عالیست.

تاچ ویز هنوز شبیه به دیگر آن چه است که در دیگر دستگاه های سامسونگ دیده ایم اما حالا با تب های کمتر و ساده تر. قابلیت My Magazine هنوز موجود است اما این بار نه با سوایپ از پایین به بالا ٬ که با سوایپ از چپ به راست فعال خواهد شد.

حالا بیایید به لیست سخت افزاری آن بنگریم ... جایی که چیزی برای غافلگیری نیست (ما این را دوست داریم ٬ چون واقعا جایی باید این رشد جنون آمیز سخت افزار به پایان برسد و به اندازه نیاز استفاده شود.)
پردازنده اصلی آن اسنپدرگون 801 است با فرکانس هر هسته 2.56 گیگا هرتز ٬ 2 گیگابایت حافظه رم همچنان موجو است. NFC و بلوتوث نسخه 4.0 و پشتیبانی از نسل4مخابراتی هم موجود است. حافظه داخلی فقط در گزینه های 16 و 32 گیگابایتی موجود است و دیگر نمونه 64 گیگابایتی وجود ندارد ٬ هر چند شما می توانید با 64 گیگبایت حافظه خارجی نیاز خود را ارضا کنید.

نظر شما درباره سامسونگ گلکسی اس5 چیست ؟ این سیاست سامسونگ را می پسندید؟ تمرکز برکاربردی بودن دستگاه به جای سخت افزاری صرف آیا بهتر است ؟

  • ۹۲/۱۲/۰۵
  • سینا عطایی

سامسونگ گلکسی اس5

samsung galaxy s5

نظرات  (۱۵)

من نمیدونم سامسونگ تو این یه سال که فرصت واسه طراحی گوشی داشته چیکار میکرده !!!!

اینقد عجله داشتین نوشتین رشما
اینم برای اونایی که ایفون 5c رو کنار دمپایی گذاشته بودن
اپلی ها اینو همه جا پخش کنین
upload7.ir/imgs/2014-02/72101121299215491853.png
ورج: وقتی گلکسی اس ۵ رو در یک دست داری، استفاده از اسکنر اثرانگشت سخت و گاهی غیرممکنه. سوایپ باید دقیقا عمودی باشه.
سامسونگ گند زدی آبم تا چند وقت دیگه قطعه.
سامسونگ می گوید اگر تلفن در آب فرو رود مشکلی برای آن بوجود نمی آید اما توصیه می کند که آن را در زیر آب نگاه نداریم.
این سوال آخری فکر کنم آقای عطایی عصبانی بوده نوشته اسن خخخخ

والا افتضاح ترین مذخرفی بود که تاحالا از سری اس دبدم فک کنم نوت 2 من از این بهتر باشه..

یعنی باید این طراحان عزیز رو ...
صد رحمت به glx

باید ببینم f چیکار میکنه...

اقا سینا O_o

 این نمایشگر واقعا مثل نمایشگر اس4 "عالی" است.

!!!!!!!! عجب

پاسخ:
سورس مطلب رو بخونید لطفا.
چیه آقا رضا؟مثل اینکه خیلی خوشحالیاااا.....
.......
من فقط از قسمت دوربینش خوشم اومد.خیلی عالی بود.طراحیشم که یه افتضاح بی نقص;-)بود...معلوم نیست واسه ضد آب بودنش چه گلی کاشته که گفته توصیه میکنیم زیر آب نگه ندارید...سنسور اثرانگشتشم که بعید میدونم به اندازه5s خوب باشه ولی احتمالا کاربردی تره..در کل (با اینکه سامسونگ رو دوست دارم) ولی اصلا دلم نمیخواد که اس5 داشته باشم...
جا داره یادی از نارنجی فقید بکنیم.زومیت خیلییی مزخرفه
  • عبداله احمدی
  • امسال باید سال طراحی و بدنه فلزی میبود نه چیز دیگه... یکم ناراحتم واقعا . حاشیه های اطراف نمایشگر به شدت رو مخمه
    هر چی باشه از اپل اسباب بازی با اون گوشی های مسخرش بهتر هست.طراحیش تکراری هست؟؟مثل تمامه محصولات سونی و اپل و اچ تی سی.چطور ایفون5 که رمش یک بود و دو هسته...ایفون5اس  بازم رمش 1 شد و دو هسته چیزی نبود حالا سامسونگ شد بد؟طراحی اپل از اول تا حالا یکی بوده و واقعا خسته کننده.سامسونگ امشب گل کاشت.طرفدارای اپل و برند خز سونی ناراحت نباشن چون سامسونگ با این سوپر فون قدرتشو باز به رخ همه کشید.شماها هم مهم نیس خوشتون بیاد یا نه.مهم این هست فروش این دستگاه هم میلیونی خواهد شد و برندای شما به ورشکستگی نزدیک تر خواهند شد.افرین به سامسونگ برای این همه نواوری و سنسور و امکانات عالی.مثل همیشه بهترین هارو داد..سامسونگ دوست داریم
    بازم سامسونگ شاهکاری دیگه رو نشونمون داد
    من هنوز تو کف اس5 هستم.خیلی شاخ هست
    اس4 که ایفون5اس رو شکست داد..اینم ایفون6 رو شکست میده.سامسونگ ترکوندش دیشب
    جدا سامسونگ در مورد طراحی چی فکر میکنه . نصف لذتی که آدم از گوشی میبره به خاطر طراحی خوبه خود گوشی و نرم افزارش هست
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی