شعار المپیکی سامسونگ : لوگوی دیوایس اپلی خود را بپوشانید !
شرکت سامسونگ طی اقدامی منحصربه فرد و عجیب از ورزشکاران المپیک زمستانی خواست تا در مراسم افتتاحیه ، یا از دیوایس های اپلی خود استفاده نکنند و یا حداقل … لوگوی آن را بپوشانند !
با ما باشید تا …
سامسونگ با کوباندن پا بر زمین برفی، این چنین توضیح داد : ما اسپانسر المپیک هستیم. نباید برای اپل تبلیغ شود !
با این اوصاف شاید دیدن مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی امسال که در تاریخ ۱۸ بهمن برگزار میشود، خالی از لطف نباشد … اما بیایید کمی دقیق تر به این داستان نگاه کنیم. میخواهیم توجه شما را به سیاست های تبلیغاتی و بازاریابی کاملا متفاوت دو شرکت جلب کنیم. جالب است که به نظر میرسد سامسونگ از سیاست های تبلیغاتی رقیب خود اپل زیاد سر در نمی آورد.
فکر میکنید که اپل با درج لوگوی خود در پشت دیوایس هایش، قصد تبلیغ برای همه ی افرادی که در خیابان راه میروند را دارد؟ یا فقط مخاطبش مالک دیوایس هست ؟
شاید به صورت غیر مستقیم این برند در سطح جامعه تبلیغ شود … ولی هدف اصلی، خود مالک است !
آخرین آیفون های اپل را به یاد دارید ؟ آیفون 5s و 5c و … بله ! جلد های مخصوصشان ! جلدهایی که باعث میشوند دیگر اثری از لوگوی اپل باقی نماند. البته از دید سامسونگ، این جلد ها در جهت منافع سامسونگ طراحی شدند … !
شاید همین تفاوت در دیدگاه هاست که باعث میشود لوگوی سامسونگ در طراحی دیوایس هایش هم در جلو و هم در پشت به چشم بیاید.
تفاوت دیدگاه شرکت ها، نه تنها در طراحی محصول بلکه در تبلیغات هم دیده میشود.
شرکت اپل همیشه به داشتن طرفداران وفادار، مشهور بوده. به گونه ای که درصد قابل توجه ی از مشتریان اپل، قبلا هم از گجت های اپلی استفاده میکردند. شما در این خصوص چه نظری دارید ؟ آیا این یک اتفاق است ، یا یک استراتژی بزرگ برند سازی ؟