ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری

 

هر کسی که کمی در قسمت نظرات سایت های تکونولوژی (به خصوص موبایل) گذرانده باشد از این تیتر زیاد متعجب نخواهد شد.البته ٬ چیزی که مسلم است اینکه این " وفاداری کورکورانه " فقط مختص کاربران اپل نیست و بقیه برند ها هم از این دست کاربرها دارند ٬ اما به نظر می آید می توان این صفت را در کاربران اپل به راحتی دید.بر اساس بررسی جدید منتشر شده کاربران اپل ٬ غیر مستقیم به " وفاداری کورکورانه " خود معترفند و حتی برای خرید موبایل بعدی خود ٬ دیگر گزینه ها را بررسی نمی کنند.

بررسی یاد شده توسط SIMOnlyContracts.co.uk  انجام شده و در آن 2000 کاربر آیفون شرکت داشته اند. حدود 60٪ آنها صفت " وفاداری کورکورانه " را داشتند ٬ به این معنی که برای خرید موبایل بعدی خود هیچ گزینه ای جز اپل را مورد بررسی قرار داده اند و تنها ملاک آنها این است که مطمئن شوند لوگو اپل پشت آن دستگاه باشد. به علاوه حدود 78٪ از آنها پاسخ داده اند که : " حتی نمی توانند تصور داشتن نوع دیگر از موبایل را داشته باشند (به جز آیفون) " . اما وقتی که کمی از سطح به عمق بروید ٬ آنجاست که به وضوح صفت " وفادار کورکورانه " را خواهید دید.

در حالی 78٪ آنها گفته اند : " حتی نمی توانند تصور داشتن نوع دیگر از موبایل را داشته باشند (به جز آیفون) " تنها 52٪ شان گفته اند " واقعا تحت تاثیر " آیفون قرار گرفته اند. قابل توجه است که از این جمعیت مورد بررسی قرار گرفته شده تنها 10٪ آیفون 5اس یا 5سی ٬ 52٪ آیفون 5 ٬ 29٪ آیفون 4 یا4اس و 9٪ هنوز از 3G یا 3Gsشان استفاده می کنند.

نکته که واقعا ما را تحت تاثیر قرار این است که اگرچه 60٪ آنها صفت یاد شده را دارند ٬ 54٪ آنها به خاطر اینکه قبلا آیفون داشته اند ٬ دستگاه حال حاضرشان را خریده اند. 28٪ گفته اند که آیفون در زمان خریدشان ٬ بهترین گزینه خرید برای آنها بوده است.37٪ هم به آیفونشان عادت کرده اند و در نهایت 25٪ هم آیفون خریده اند چون دوستان یا خانواده شان آیفون داشته اند.

ما بسیار کنجکاویم تا ببینیم این بررسی چگونه خواهد بود اگر در سطح وسیع تر و شامل دیگر تولید کننده ها هم باشد.محبوبیت فوق العاده دستگاه های سامسونگ هم در میان کاربرانش پاسخ هایی شبیه همین پاسخ ها خواهد داشت٬ حتی اگر آنها به " وفاداری کورکورانه " خود اعتراف نکنند. بسیاری از کاربران یکنواختی (عدم تغییر) را دوست دارند ٬ پس پاسخی هماندد " عادت کرده ام " ٬ بسیار پاسه رایجی است و نحت تاثیر قرار گرفتن از خانواده و دوستان هم مشخصا فقط مربوط به پدیده " فقط اپل " نیست.

شما هم به نتایج این بررسی اعتقاد دارید ؟ اگر کاربر هر برندی هستید چه چیز باعث شده تا شما محصولی از آن برند بخرید ؟ آیا می خواهید در آینده هم از همین برند برای مدل بعدی استفاده کنید ؟ دلیل شما برای پاسختان چیست؟

منبع

  • ۹۲/۱۱/۲۵
  • سینا عطایی

iPhone users

blind loyalty

Apple

نظرات  (۶)

بیشتر این طرفداری های کورکورانه از لج کرن طرفداران هر برند با طرفداران بقیه برند هاست!!
وقتی یک فرد به زیبایی و قدرت دست می یابد دوباره به همون شرکت اعتماد میکنه و دوست داره دیگر محصولات خوب همون شرکت رو امتحان کنه...این برای همه شرکت ها صادق ... کاشکی امار دیگر برند ها رو هم منتشر میکردید تا یه مقایسه کنیم ببینید بقیه چه میکنند...
چون همه اپلی ها کور هستن دیگه چه انتظار ازشون باید داشت.
اینکه محصول الان یه شرکت خوب باشه دلیلی براین این نمیتونه باشه که محصول بعدیش حتما خوب باشه!!!
با ابن هم مخالفم که همه اپلی ها کور هستن!! به عقاید هم احترام بگذاریم!
٬ دشتگاه حال حاضرشان را خریده اند.

اصلاح کنید
پاسخ:
درود.
سپاس از تذکر و دقت نظر شما. تصحیح شد.
خوبه که آدم همه چی رو ببینه و بعد از توی اونا انتخاب کنه!
دوستم آیفون داره و همش میگه اندروید رو توی جیبش میکنه
ولی تا خودش گفت تا حالا یک بار هم با اندروید کار نکرده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی