طی یک تحقیق میدانی : کاربران آیفون به " وفاداری کورکورانه " به اپل معتقدند
هر کسی که کمی در قسمت نظرات سایت های تکونولوژی (به خصوص موبایل) گذرانده باشد از این تیتر زیاد متعجب نخواهد شد.البته ٬ چیزی که مسلم است اینکه این " وفاداری کورکورانه " فقط مختص کاربران اپل نیست و بقیه برند ها هم از این دست کاربرها دارند ٬ اما به نظر می آید می توان این صفت را در کاربران اپل به راحتی دید.بر اساس بررسی جدید منتشر شده کاربران اپل ٬ غیر مستقیم به " وفاداری کورکورانه " خود معترفند و حتی برای خرید موبایل بعدی خود ٬ دیگر گزینه ها را بررسی نمی کنند.
بررسی یاد شده توسط SIMOnlyContracts.co.uk انجام شده و در آن 2000 کاربر آیفون شرکت داشته اند. حدود 60٪ آنها صفت " وفاداری کورکورانه " را داشتند ٬ به این معنی که برای خرید موبایل بعدی خود هیچ گزینه ای جز اپل را مورد بررسی قرار داده اند و تنها ملاک آنها این است که مطمئن شوند لوگو اپل پشت آن دستگاه باشد. به علاوه حدود 78٪ از آنها پاسخ داده اند که : " حتی نمی توانند تصور داشتن نوع دیگر از موبایل را داشته باشند (به جز آیفون) " . اما وقتی که کمی از سطح به عمق بروید ٬ آنجاست که به وضوح صفت " وفادار کورکورانه " را خواهید دید.
در حالی 78٪ آنها گفته اند : " حتی نمی توانند تصور داشتن نوع دیگر از موبایل را داشته باشند (به جز آیفون) " تنها 52٪ شان گفته اند " واقعا تحت تاثیر " آیفون قرار گرفته اند. قابل توجه است که از این جمعیت مورد بررسی قرار گرفته شده تنها 10٪ آیفون 5اس یا 5سی ٬ 52٪ آیفون 5 ٬ 29٪ آیفون 4 یا4اس و 9٪ هنوز از 3G یا 3Gsشان استفاده می کنند.
نکته که واقعا ما را تحت تاثیر قرار این است که اگرچه 60٪ آنها صفت یاد شده را دارند ٬ 54٪ آنها به خاطر اینکه قبلا آیفون داشته اند ٬ دستگاه حال حاضرشان را خریده اند. 28٪ گفته اند که آیفون در زمان خریدشان ٬ بهترین گزینه خرید برای آنها بوده است.37٪ هم به آیفونشان عادت کرده اند و در نهایت 25٪ هم آیفون خریده اند چون دوستان یا خانواده شان آیفون داشته اند.
ما بسیار کنجکاویم تا ببینیم این بررسی چگونه خواهد بود اگر در سطح وسیع تر و شامل دیگر تولید کننده ها هم باشد.محبوبیت فوق العاده دستگاه های سامسونگ هم در میان کاربرانش پاسخ هایی شبیه همین پاسخ ها خواهد داشت٬ حتی اگر آنها به " وفاداری کورکورانه " خود اعتراف نکنند. بسیاری از کاربران یکنواختی (عدم تغییر) را دوست دارند ٬ پس پاسخی هماندد " عادت کرده ام " ٬ بسیار پاسه رایجی است و نحت تاثیر قرار گرفتن از خانواده و دوستان هم مشخصا فقط مربوط به پدیده " فقط اپل " نیست.
شما هم به نتایج این بررسی اعتقاد دارید ؟ اگر کاربر هر برندی هستید چه چیز باعث شده تا شما محصولی از آن برند بخرید ؟ آیا می خواهید در آینده هم از همین برند برای مدل بعدی استفاده کنید ؟ دلیل شما برای پاسختان چیست؟