ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری

samsung galaxy note 3

انتهای تابستان 1392 بود ٬ در شهریوری داغ از رونمایی های متعدد ٬ هیجان انگیز و تعیین کننده برای آینده شرکت ها ٫ سامسونگ طبق 2 سال گذشته ٬ در نمایشگاه IFA برلین از نسل سوم سری گلکسی نوت خود پرده برداشت. جالب این که بر خلاف گلکسی اس3 و نوت 2 که شایعات و لو رفتن های متعدد قبل از معرفی آنها ٬ جذابیت مراسم را کمی کم کرده بود ٬ این بار سامسونگ با در پیش گرفتن سیاستی جدید جلوی درز اطلاعات را گرفت و حقیقتا در معرفی گلکسی نوت سوم یا همان samsung Galaxy Note 3 شگفت زده شدیم.حالا گلکسی نوت 3 در دستان ماست تا برای شما آن را به بوته نقد برده و ببینیم آیا این مُشکی که عطار از آن تعریف می کند ٬ آیا خود هم بویی دارد یا نه ؟! 

 
 
(برای نمایش هر تصویر در ابعاد بزرگ ٬ روز آن کلیک کنید.. تمام تصاویر متعلق به ترنجی است.)
قبل از آغاز معترفیم که بررسی این گجت با این فاصله زمانی شاید زیاد خوشآیند نباشد ٬ اما 2 مورد ما را بر آن داشت تا این سری نقد را بنویسیم و آنها این که ٬ اول : تا به حال نقد جامعی که همه گوشه های نیاز کاربر را پوشش دهد در وب فارسی ندیده ایم و بر آن شده ایم تا با ارایه حداقل 2 نقد و بررسی ٬ یکی اولیه و دیگری عمیق ٬ روی هر گجت ٬ از تمام زاوایا به نقاط ضعف و قوت آن بپردازیم. دوم اینکه هر چند سایت ما در ابتدای راه خود است و هنوز فعالیتش به یک ماه هم نرسیده ٬ اما می خواهیم جدیت و کیفیت کار خود را به نمایش بگذاریم تا انشالله راه بررسی های آتی از محصولات به روز شرکت ها برایمان هموار تر شود.
خیلی خوب ٬ گلکسی نوت 3 منتظر ماست ...
 
سامسونگ و سری گلکسی نوت ...
 
galaxy note family
 
سال 2011 بود که سامسونگ پس از معرفی گلکسی اس 2 ٬ سری گلکسی نوت را به دنیای معرفی کرد. در ابتدا خیلی ها از جمله خود ما تصور روشنی از هدف نداشتیم ٬ گمانمان این بود که اس 2 را بزرگ کرده اند و شده گلکسی نوت و یک قلم هم محض خالی نبودن عریضه همراهش کرده اند. اما گزارش ها حکایت از فروش چشمگیر آن داشتند . گذشت و گذشت تا به سال 2012 و هیاهوی گلکسی اس 3 رسیدیم ٬ چند ماه بعد گلکسی نوت 2 در نمایشگاه برلین معرفی شد. این مدل سیستم عمال جدید تر٬ قابلیتهای نرم افزاری بهتر مثل اجرا همزمان دو برنامه کنار هم ٬ و نمایشگر بهتر به همراه 4 برابر شدن میزان فشار سنجی دیجیتایزر آن را به همراه داشت. و تابستان سال جاری سومین نسل این سری را دیدیم.حالا تقریبا همه چیز بهبود یافته است. بیایید سری به مشخصات این نسل بزنیم تا ببینیم با چه دستگاهی روبه رو هستیم ؟
 
samsung galaxy note 3
 
ابعاد : 151.2*79.2*8.3 میلی متر ٬ وزن 168 گرم
 
نمایشگر : 5.7 اینچ سوپر امولد با رزولشن 1080p ٬ چگالی تصویر 386 پیکسل در هر اینچ
 
پردازنده اصلی : 
مدل N900 : ایگزینوس 5 اکتا ٬ مدل 5420 ٬ 4+4 هسته ای ٬ 4 هسته قوی Cortex a15 ٬ فرکانس تا 1.9 گیگاهرتز + 4 هسته متوسط Cortex a7 ٬ فرکانس تا 1.3 گیگاهرتز
مدل N9005 : اسنپدرگون 800 ٬ 4 هسته ای ٬ فرکانس هر هسته تا 2.3 گیگاهرتز
 
پردازنده گرافیکی : 
مدل N900 : پردازنده Mali T628 ٬ 6 هسته ای ٬ فرکانس هر هسته تا 450 گیگاهرتز (برای مواردی تا 533 گیگاهرتز)
مدل N9005 : پردازنده adreno 330 ٬ فرکانس از 450 تا 550 گیگاهرتز
 
رم : 3 گیگابایت
 
دوربین : عقب‌ : عکس برداری 13 مگاپیکسل ٬ فیلم برداری 1080p برای مدل N900 و 2160p یا 4K برای مدل N9005
             جلو : عکس برداری 2 مگاپیکسلی ٬ فیلم برداری 1080p 
حافظه داخلی : 32 و 64 گیگابایتی ٬ کارت حافظه جانبی تا 64 گیگابایت
 
باتری : 3200 میلی آمپری 
 
سیستم عامل : اندرویید 4.3 ٬ جلی بین
 
دیگر امکانات : قلم مخصوص دیجیتالی S Pen ٬ دیجیتایز با قابلیت درک 1024 سطح از فشار (روی نمایشگر) ٬ USB 3.0 ٬ Wi-Fi a/b/g/n/ac ٬ NFC 
 
همانطور که می دانیم سری گلکسی نوت از پرچمدارهای شرکت سامسونگ هستند و این مشخصات برای این مدل هیچ بعید نبود. بیایید بخش به بخش به بررسی این پرچمدار بپردازیم .
 
طراحی و کیفیت ساخت
 
samsung galaxy note 3
 
samsung galaxy note 3
 
 
در نگاه اول شاید اگر اهل مطالعه و جمع آوری اطلاعات درباره گجت ها نباشید ٬ آن را با دیگر گلکسی ها تمایز ندهید ٬ البته این رسم این روز های همه شرکت هاست. اما خب امثال ما و اکثر خواننده های ترنجی شاید حتی بدون لحظه ای تامل تشخیص بدهیم که این گلکسی نوت 3 است.
 
samsung galaxy note 3
 
جلو دستگاه تقریبا با نمایشگر پوشیده شده است و حاشیه ها واقعا باریک هستند. در جلوی دستگاه ٬ دکمه اصلی (home) ٬ درگاه اسپیکر مکالمه (earphone) ٬ دوربین جلو برای مکالمه تصویری ٬ دوربین دوم جلو برای قابلیت های air gesture ٬ سنسور مجاورت برای خاموش کردن نمایشگر هنگامی که به گوش (یا بدن یا هر چیز دیگر) نزدیک است و در نهایت چراغ هشدار برای اعلانیه ها.
 
 
samsung galaxy note 3
 
گوشه ها از گردی خود کاسته اند و ما را به یاد گلکسی اس 2 می اندازد ٬ این یادآوری وقتی بیشتر می شود که نگاهی به طراحی دوربین و فلش آن در کنار هم می اندازیم.البته این از نظر ما اتفاق نیکویی است. دور نمایشگر یک نوار نقره ای است مقدار بسیار کمی از سطح نمایشگر بالاتر است تا از نمایشر محافظت کند. دورتادور دستگاه با یک نوار نقره ای که مثل صفحات روی هم کاغذ است ٬ احاطه شده است. حقیقتا این طراحی در دست گرفتن دستگاه را بسیار راحت تر از نسل قبلی طراحی سامسونگ (یعنی گلکسی اس3 و نوت2) کرده است.
 
samsung galaxy note 3
 
شاید بزرگترین تغییر سامسونگ در عوض کردن جنس پشت دستگاه های خود است ٬ حالا دیگر هایپرگلز که آمده بود تا طراحی چشم توازی را ارایه دهد کنار گذاشته شده است و دوباره به پلاستیک طرح دار (چیزی شبیه به بدنه اس2) بازگشته است.
 
samsung galaxy note 3
 
اما این بار به لطف پیشرفت تکنولوژی این طرح چرم چنان ریز و با جزییات پیاده شده که واقعا اگر ندانید با دیدن آن می گویید که چرم طبیعی است.
 
samsung galaxy note 3
 
با در دست گرفتن آن هم حس خوبی به شما منتقل می شود. این حس خوب حاصل از سر نخوردن دستگاه در دست و جذب نشدن اثر انگشت است. از لحاظ ظاهری واقعا نمای زیبایی دارد و یادآور دفتر های قدیمی است که چرمی بودند و دورتا دور آنها دوخته شده بود. آنها برای اینکه این حس تکمیل شود ٬ دور تا دور قاب پشتی را هم طرح " دوخته شده با نخ " زده اند.
 
samsung galaxy note 3
 
پشت دستگاه تقریبا خلوت است و میزبان دوربین و فلاش در قسمت بالا ٬ لوگو سامسونگ در زیر آن. جایگاه قلم در گوشه پایین و سمت چپ است. 
 
samsung galaxy note 3
 
خوشبختانه این بار و تقریبا برای اولین بار(در موبایل های سامسونگ) ٬ سامسونگ جای بلندگو را به دور دستگاه منتقل کرده است. اینطوری وقتی دستگاه روی میز یا توی جیب است صدای بهتری خارج خواهد شد. 
لبه پایینی دستگاه میزبان قلم ٬ بلندگو ٬ پورت USB 3.0 مینی و میکروفون اول است.
 
samsung galaxy note 3
 
لبه سمت راست فقط شامل کلید قفل و خاموش\روشن کردن است.
 
samsung galaxy note 3
 
لبه سمت چپ هم کلیدهای کم\زیاد صدا را در خود جای داد است.
 
samsung galaxy note 3
 
لبه بالایی جایگاه پورت مادن قرمز ٬ میکروفون دوم و خروجی 3.5 میلی متری صدا است.
 
samsung galaxy note 3
 
samsung galaxy note 3
 
از لحاظ ارگونومی باید گفت با اینکه نمایشگر نسبت به نسل اول 0.4 اینچ بزرگ شده اما عرض دستگاه که تاثیر بسازای در نگه داشتن دستگاه در دست تاثیر دارد ٬ 0.5 سانتی متر کمتر شده است و ضخامت آن 1.4 میلی متر کمتر شده. همه این ها را بگذارید کنار جنس زبر پشتی و نواری دوری دستگاه تا به ارگونومی خیلی عالی ای برای دستگاهی در این سایز برسید.
 
samsung galaxy note 3
 
همینجا جا دارد درباره مشکل کلید هوم این مدل بگوییم که مدلی که ما بررسی کردیم هیچ مشکلی از این بابت نداشت.
 
نمایشگر
 
samsung galaxy note 3
 
نمایشگر گلکسی نوت 3 از نوع امولد (AMOLED) هاست که سامسونگ یکی از توسعه دهنده های بزرگ و مسمم این نوع نمایشگر است. مدل نمایشگر گلکسی نوت 3 HD super amoled با رزلوشن 1080p یا همان Full Hd است که چگالی تصویر 386 پیکسل در هر اینچ را سبب می شود.
 
امولد هایی که سامسونگ از اس3 به بعد تولید کرد ٬ از چینش پیکسلی متفاوتی بهره می بردند ٬ چینش پیکسلی عادی یعنی RGB . در هر پیکسل 3 زیر پیکسل آبی ٬ سبز و قرمز وجود دارد که با ترکیب این نور ها ٬ هر رنگی را تولید میکنند. اما سامسونگ به دلایل فنی ٬ از این چینش خودداری و هر پیکسل را با 2 زیر پیکسل تولید میکند.
 
samsung galaxy note 3
 
نتیجه این که هر پیکسل با پیکسل کنار یک زیر پیکسل مشترک خواهد داشت و به جای چینش RGB در هر پسکیل ٬ چینش RGBG به وجود می آید. اگر به اندازه تصویر بالا هم به نمایشگر نزدیک شوید ٬ پیکسل ها را اینطور خواهید دید ٬ توجه کنید که این فاصله کمتر از 2 سانتی متر است. در بررسی عمیق گلکسی نوت 3 بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.
 
samsung galaxy note 3
 
از بحث های فنی که بگذریم ٬ نمایشگر سامسونگ گلکسی نوت 3 ٬ نه فقط به عقیده ما ٬ به عقیده قریب به اتفاق رسانه ها و تحلیل گران ٬ برترین نمایشگر AMOLED حال حاضر است.در مقایسه با LCD ها باید گفت که کمی امر سلیقه ای است که رنگ های زنده و عمق رنگ مشکی امولد ها را بپسندید یا رنگ هایی کمی طبیعی تر LCDها را .
 
samsung galaxy note 3
 
البته شایان ذکر است که سامسونگ خود به این اشباع رنگ در امولد ها آگاه بوده و حالتی به اسم Adapt Display را در گلکسی اس4 و نوت3 قرار داده که با توجه به شرایط نرم افزاری شما (یعنی اینکه در چه قسمتی از موبایلتان هستید) این اشباع رنگ را کنترل می کند.
 
samsung galaxy note 3
 
زاویه دید امولد ها مثال زدنیست و در زوایای بسیار تند هم شاهد فقط کمی تغییر رنگ هستم ٬ اما در زوایای تا 75 یا 80 درجه ( نسبت به خط عمود بر نمایشگر) هیچ گونه افت کیفتی را شاهد نخواهید بود.
در مجموع می توان گفت نمایشگر گلکسی نوت 3 بی نظیر است .
 
قلم S یا S Pen
 
samsung galaxy note 3
 
اگر سری گلکسی نوت را برترین فبلت بازار می دانند و می دانیم ٬ قسمت اعظمی از آن به خاطر همین قلم است. به ما اعتماد کنید ٬ این قلم شما را به دنیای دیگری می برد.
تغییراتی که در گلکسی نوت 3 برای این قلم رخ داده است زیاد نیست اما بسیار مفید است. اول آن که حالا فقط از یک وجه از جایگاه خود بیرون نمی آید و بلکه حالا قلم متقارن است و شما می توانید از دو وجه آن را در جای خود بگذارید یا بردارید. قبلا احتمال اینکه بدون دقت کردن قلم را در جای خود قرار دهید 25٪ بود اما حالا 50٪ است. 
 
تغییر دیگر در ابتدای قلم است که حالا سامسونگ دیگر تلاشی در یک پارچه کردن آن بدنه پشتی ندارد و شجاعانه می خواهد حضور قلم مشهود باشد. این بالای قلم حالا هم زیباتر است و هم باعث می شود راحت تر بتوان قلم را از جایش در آورد.
 
samsung galaxy note 3
 
البته برای اینکه به مرور زمان قلم خود به خود از جایش بیرون نیاید سامسونگ کمی جای آن را سفت تر کرده و این باعث می شود اگر ناخن شما کوتاه باشد نتوانید آن را در بیاورید و یا اگر خیلی بلند باشد و حواستان نباشد ٬ ناخنتان بشکند.
 
samsung galaxy note 3
 
سامسونگ به لطف حضور این قلم ٬ دیجیتایزر مخصوص واکیوم و تاچ شناور توانسته امکانات نرم افزاری بی نظیری به گلکسی نوت 3 اضافه کند.
 
samsung galaxy note 3
 
samsung galaxy note 3
 
در قسمت رابط کاربری‌ ٬ در نقد و بررسی عمیق به آن ها به تفصیل اشاره خواهیم کرد.
 
رابط کاربری 
 
samsung galaxy note 3
 
رابط کاربری گلکسی نوت 3 ٬ تاچ ویز است. تاچ ویز نام قدیمی است که از زمان F480 سامسونگ تا کنون قدمت دارد.چیز حدود به 6 سال و به رابط کاربری دستگاه های لمسی سامسونگ گفته می شود.
 
samsung galaxy note 3 
 
تاچ ویز در خود امکانات بسیار زیادی دارد که تقریبا به جرات می توان گفت در تولید کنندگان اندروییدی نظیر ندارد.
 
samsung galaxy note 3
 
samsung galaxy note 3
 
samsung galaxy note 3
 
samsung galaxy note 3
 
 همیشه نقطه اوج بهینه سازی ها و امکانات نرم افزاری کاربردی و مفید را در سری گلگسی نوت دیده ایم و گلکسی نوت 3 هم از این قاعده مستثنی نیست. امکاناتی چون ٬ دو برنامه همزمان در قالب دو پنجره کنار هم ٬ دستور هوایی یا همان air command ٬ نرم افزار مدیریت فایل ٬ نرم افزار مدیریت برنامه های باز ٬ نرم افزار ویرایش عکس و فیلم ٬ نرم افزار دیدن و ویرایش اسناد ٬ نرم افزار هشدار و زمان سنج و ....
در قسمت Air Command یک ویژگی بسیار بسیار کاربردی که به بهترین شکل ممکن کار می کرد ٬ S Finder است یک ویدیو کوتاه 37 ثانیه از کار کردن با آن برایتان آماده کرده ایم ٬ در نقد و بررسی عمیق گلکسی نوت3 ویدیو های بیشتر و مفصلی خواهیم داشت :
 
 
 
 
samsung galaxy note 3
 
samsung galaxy note 3
 
و یا برنامه های دیگر که به رایگان در اختیار خریداران گلکسی نوت 3 قرار داده می شود ٬ مثل فلیپ-برد Flipboard٬ اور-نت Evernote٬ تریپ-ادویزر TripAdvisor٬ اسکچ-بوک Sketchbook و ... .
 
samsung galaxy note 3 samsung galaxy note 3
 
samsung galaxy note 3
 
samsung galaxy note 3
 
و یا چیزهای کوچکی مثل Travel Wallpaper که هر چند موارد کوچکی هستند اما در تجربه کاربری فرد تاثیر زیادی می گذارند. مثلا با این برنامه که با همکاری TripAdvisor کار می کند ٬ تصویر صفحه قفل شما عوض می شود. تصاویری از شهرهای مختلف دنیا که واقعا شما را تحت تاثیر قرار می دهد.
 
امکاناتی که قبلا هم سامسونگ معرفی کرده و خیلی ها شاید آن ها را بی مصرف بدانند. ما هم در مواردی موافقم اما در گلکسی نوت 3 خیلی از این موارد نسبت به گلکسی اس4 بهبود یافته است. برای مثال Smart Pause حالا دقیقا عمل می کند یا smart stay اگر روشن نباشد گویی چیزی را کم دارید. پایش هوشمند یا smart stay خیلی جاها ٬ مثلا برای انتظار بارگذاری صفحه ٬ یا مرورگری وب به کمک شما می آید و از خاموش شدن نمایشگر تا وقتی به آن نگاه می کندی جلوگیری می کند.
 
و یا امکان دیگری از امکانات air gesture به نام quick galance که اگر فعلا باشد ٬ وقتی تلفن شما روی یک سطح صاف است و نمایشگر آن رو به شماست ٬ با تکان دادن دستتان بالای نمایشگر ٬ اعلانیه های مورد نیاز به همراه ساعت و تاریخ را نشان می دهد. برای مواقعی که سر کلاس هستید ٬ یا در جلسه ای مهم واقعا کاربردی است.
 
همه امکانات نرم افزاری گلکسی نوت 3 را جز به جز در بررسی عمیق برای شما توضیح خواهیم داد.
 
سخت افزار و بازده
 
برای این بخش باید بگوییم که نسخه N900 را ما بررسی کردیم و تمام تصاویر مربوط به نرم افزارهای بنچ مارک مربوط به این مدل است. مدلی که برای بازار ایران به صورت رسمی ارایه شده است.
سامسونگ با تولید پردازنده ایگزینوس 5 اکتا ٬ مدل 5410 که از تکنولوژی big.LITTLE شرکت ARM بهره می برد و استفاده آن در گلکسی اس4 باعث شد تا دید همگان نسبت به پردازنده های ایگزینوس لکه دار شود. هر چند سعی خود را کرد تا با آپدیت های بعدی آن را پایدار تر کند اما آب رفته به جوی باز نمی گردد. حالا سامسونگ بر آن شد تا برای نسخه ایگزینوس گلکسی نوت 3 ٬ مدل بهینه و بدون مشکلی را با تکنولوژی big.LITTLE از شرکت ARM تولید کند.
 
samsung galaxy note 3 samsung galaxy note 3
 
و البته تست جدیدی که در Antutu V4.0 اضافه شده ٬ تست پایداری سیستم است و با این که این نسخه از پردازنده Exynos استفاده می کند ٬ اما پایداری عالی دارد.
 
samsung galaxy note 3
 
ما هر دو مدل N900 و N9005 تست کرده ایم و نظر ما این است که : واقعا تقاوتی بین این دو دستگاه در عملکرد روزانه ٬ عملکرد سنگین یک برنامه و یا باز بودن تعداد زیادی برنامه در پشت صحنه وجود ندارد و یه هیچ عنوان نیای به نگران کردن خودتان نسبت به عملکرد دستگاه نیست. تنها مزیت مدل N9005 که به صورت تیغ دو لبه عمل می کند ٬ این است که توانایی ضبط و پخش فیلم با کیفیت 4K یا 2160p را داراست.
و این نتایج این غول سامسونگ در بنچ مارک های Antutu v4.0 و Quadrant v2.1.1 است.
 
 
با مقایسه ریز به ریز این دو پردازنده در بررسی عمیق در خدمت شما خواهیم بود.
 
دوربین
 
samsung galaxy note 3
 
دوربین یکی از مواردی است که علی رقم برتری مشهود سامسونگ به خیل عظمی از برند ها اما مانور زیادی بر این قسمت نمی دهد. دوربین گلکسی نوت 3 واقعا خیلی خوب است. نمی گوییم عالی چون چند ضعف جزیی در آن می توان دید که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. اما در اکثر قریب به اتفاق بررسی ها و البته نظر ما دوربین این فبلت بسیر فراتر از حد انتظار است و واقعا کاربر خود را راضی نگه می دارد.
 
samsung galaxy note 3
 
تمام این خوبی ها همه زیر یک شیشه محافظ زیبا قرار گرفته تا نگران کمی برآمده بودن دوربین نباشید.
 
دوربین گلکسی نوت 3 یک 13 مگاپیکسلی است . همانطور که بالاتر اشاره شد ٬ نسخه ای که ما داشتیم نهایت ابعاد فیلم برداری آن 1080p بود. عکس برداری در روز و نور مناسب کاری است که تقریبا همه موبایل ها خیلی خوب از عهده آن بر می آیند و تفاوت ها در سرعت ثبت نمایان می شود. سرعت ثبت گلکسی نوت 3 در روز واقعا عالیست و بدون هیچ تاخیری عکس ها ثبت می شوند. 
 
camera sample samsung galaxy note 3
 
در نور محیط ٬ یا نور اتاق و فضای بسته ٬ جاییست که کمی سرعت فوکوس تصاویر پایین می آید. البته این برای همه دستگاه ها طبیعی است و به جرات می توان گفت عملکر نوت 3 خیلی خوب بود.
 
camera sample samsung galaxy note 3
 
 
اما مورد اصلی که سرعت فوکوس کمی کلافه کننده می شود٬ در شب و نور ضعیف است. در این حالت اکثر دستگاه ها بدوم فلاش تقریبا قادر به ثبت " هیچ چیز " هستند اما نوت 3 با حالت مخصوص تصویر برداری در شب که دارد تصاویری بسیار روشن و خوب ثبت می کند. البته این به شرطی است که دستتان تکان خورد و حوصله فوکوس خودکار 2 ثانیه ای را داشته باشید.
 
camera sample samsung galaxy note 3
 
camera sample samsung galaxy note 3
 
تصاویر HDR یا گستره دینامیکی بالا هم بسیار بسیار خوب و فراتر از انتظار ما بود ٬ در زیر می توانید روشن و خاموش بودن این مود را کاملا حس کنید :
 
camera sample samsung galaxy note 3
بدون HDR
 
camera sample samsung galaxy note 3
با HDR
 
 
فیلم برداری اما واقعا پیشرفت خوبی داشته است. چه در ضبط صدا به صورت استریو و چه در کیفیت و جزییات آن. خیلی هم خوب که هم فوکوس اوتوماتیک و هم فوکوس لمسی در حین فیلم برداری برای شما موجود است و شما را قادر می سازد که فیلم های جالبی را بسازید.
 
باتری
 
عمر باتری در گلکسی نوت 3 همانطور که انتظار می رفت و رسم این خانواده است ٬ تقریبا عالی ارزیابی می شود. برای مثال ٬ با یک بار شارژ ٬ و با mobile data روشن و روشنایی خودکار روی حالت پیش فرض (که بسیار هم مفید و کافی برای اکثر شرایط ٬ مثل زیر نور مستقیم آفتاب یا فضای باز بود) با دانلود برنامه های مختلف ٬ ثبت چند ده عکس و مدت 1 ساعت بازی و بیش از 2 ساعت اینترنت تحت وای-فای ٬ استفاده از دستگاه به عنوان فرستنده اینترنت تحت وای-فای به مدت 2 ساعت ٬ گوش کردن به موسیقی حدود5 ساعت ٬ فعال بودن نرم افزار S Health و دیگر نرم افزار ها (بدون خالی کردن حافظه رم در طول روز به صورت دستی) در پس زمینه و 1 ساعت مکالمه ٬ از صبح ساعت 8 تا سب ساعت 21 تنها 80٪ باتری استفاده شده بود که این واقعا عالیست.
یعنی شما به صورت کامل قادر خواهید بود تا یک روز روی گلکسی نوت 3 حساب کنید. مسلما روزهای عادی خیلی سبک تر این فعالیت ما خواهد بود و شارژ دهی باتری تا 2 روز برای فعالیت های سبک تضمین خواهد بود. 
به هر حال از یک باتری 3200 میلی آمپری و بهینه سازی های سامسونگ ٬ چیزیغیر از این هم انتظار نمی رفت.مدت زمان شارژ شدن گلکسی نوت 3 از 10 ٪ تا 100 ٪ چیزی قریب به 2 ساعت طول می کشد که واقعا برای این حجم عظیم باتری راضی کننده است.
با جزییات بیشتر از عمر باتری در بررسی عمیق گلکسی نوت 3 با شما همراه خواهیم شد.
 
دیگر موارد
 
کیفیت بلندگو تکی گلکسی نوت 3 خیلی خوب ارزیابی می شود و بلندی آن خوب. جز معدود بلندگوهای موبایل است که می شود کمی صدای بیس را در آن حس کرد. البته اگر صدای اچ تی سی وان را بشنوید دیگر گوشه چشمی هم به گلکسی نوت 3 نمی اندازید!
 
samsung galaxy note 3
 
کیفیت هندز-فری آن هم خیلی خوب ارزیابی می شود و طراحی زیبایی هم دارد. خوب آنکه دکمه کم و زیاد کردن صدا را روی خود دارد و لازم نیست این بزرگ-جثه را هر آن جیبتان بیرون بیاوید.
کیفیت صدا هنگام مکالمه عالی ارزیابی می شود. عملکرد کاهش نویز واقعا خوب است.
 
خوبی ها  
 
نماشگر عالی
قلم خیلی کاربردی
تعداد زیادی امکانات نرم افزاری مفید 
دوربین خیلی خوب 
پردازنده قوی 
حافظه رم زیاد برای چند-کارگی ( Multi-Tasking )
وزن و ابعاد بسیار بهینه برای این سایز نمایشگر
USB 3.0 واقعا سرعت انتقال اطلاعات را بالا می برد
 
بدی ها
 
تعدادی قابلیت نرم افزاری که غیر فعال بودنشان را بیشتر دوست داریم
نداشتن رادیو
کیفیت ساخت متوسط (البته رو به بالا) برای این قیمت
سرعت پایین فوکوس در شب (شرایط نوری واقعا ضعیف)
ابعاد بزرگ که برای هر کسی مناسب نیست
 
رقبا
 
از رقیب های گلکسی نوت 3 ٬ می توان به نوکیا لومیا 1520 اشاره کرد. 1520 با قیمتی تقریبا برابر با گلکسی نوت 3 در ایران ٬ دوربینی با رزولشن بالاتر ( 20 در مقابل 13مگاپیکسل ) و قابلیت OIS یا لرزشگیر اپتیکال دست٬ نمایشگری بزرگتر (6 در مقابل 5.7اینچ) با قابلیت خوانایی بیشتر در زیر نور آفتاب ارایه می دهد.
 
nokia lumia 1520
 
سونی اکسپریا زی آلترا به جز نمایشگر بسیار بزرگتر (6.4 در مقابل 5.7 اینچی) تنها مزیتش به گلکسی نوت 3 ضد آب و گرد و غبار بودن است که الیته قابلیت بدی هم نیست و برای روزهایی که به استخر می روید و با کنار دریا هستید به کارتان می آید. البته قیمت پایین تر اکسپریا زی آلترا را هم از یاد نبرید.
 
sony xperia z ultra
 
وان مکس هم نماینده اچ تی سی است در مبارزه با گلکسی نوت 3 و برگ برنده اش را می توان حسگر اثر انگشت آن دانست و البته بدنه آلومنیومی خوش ساخت آن.
 
htc one max
 
آیا از این بررسی راضی بودید ؟
نظر شما درباره سامسونگ گلکسی نوت 3 چیست ؟ آیا حاضر به خرید آن هستید ؟ نظر شما درباره رقیب های آن چیست ؟
این انتهای بررسی گلکسی نوت 3 نیست و به زودی نقد و بررسی عمیق گلکسی نوت 3 را از ترنجی شاهد خواهید بود.
 
samsung galaxy note 3

نظرات  (۱۵)

خیلی عالیییی بود دستت مرسی 
اقا من نوت3 مدل n900 دارم واقعا حرف نداره چه نمایشگر چه سرعت چه کیفبت و دوربین کلا قلمش به تنهایی یه فبلته واس خودش! فبلتای دیگه نواوری ندارن اونا همون گوشی هستن اما در سایز بزرگتر اما فبلت واقعی با امکانات جالب نوت3 هستش

عالی بود

نوت 3 هم مبارک باشه

واو واو واو!!! بسیار عالیییی بود!
به شخصه منتظ ربررسی های بعدی هستم! بسیار ممنون آقای عطایی.
یکی به من بگه اگه این بررسی اولیه بود بررسی کامل چطوریه پس!! :5
در بین گوشی های سامسنگ فقط سری نوت رو قبول دارم و همیشه انتخاب بودن

ممنون آقای عطایی 

راستی من یه چیزو درست نفهمیدم یعنی الان یه بررسی عمیق از نوت 3 باقیمونده؟
پاسخ:
بله. این، نقدی اولیه و سطحی بود. 
برای گیک ها، نقدی عمیق و متفاوت خواهیم داشت انشاءالله.
سلام یه سوال از کسانی که آیفون 5 دارن داشتم:
 داشتم با گوشی کار می کردم متوجه شدم وقتی برای شماره گیری وارد میشم یا به تنضیمات میرم پس زمینه سفید رنگ دو رنگ شده جوری که از قاب گوشی به اندازه ی 3میلیمتر به صورت عمودی ازبالا تا پایین زرد رنگ شده به صورت افقی هم همینطور 
 آیا برای کسی این اتفاق افتاده و راح درست کردنش چیه
سلام یاد میز عسلی نارنجی بخیر.
بابا این خودش یه پا بررسی تخصصی بود واسه چی میگید بررسیه اولیه.خیلی خوب بود.
خیلی هم خیلیم عالی!!!
از وقتی نارنجی تعطیل شد خیلی دلم گرفته.
زومیتم که اصلا باهاش حال نمیکنم.امید وارم با کمک شما دوستان دوباره جو نارنجی زنده بشه.
بابا دمتون گرم.واقعا گل کاشتید.
میشه یه خواهشی ازتون کنم؟ اگه براتون مقدور هست نقد و بررسی LG G2 هم بذارید.دوست دارم نقد و بررسی ترنجی در مورد این گوشی رو بخونم.
تازیگا هم چند جا دیدم که این گوشی یه فروش نوروزی هم داره.اگه دیدم این گوشی از نقد و بررسی شما سربلند بیرون اومد میرم میگیرمش
بسیار عالی خسته نباشید
  • فاتح خدامرادی
  • بسیار عالی
    خوبه که بخش رقبا هم داره برسی
    اینجوری که داربن پیش میرین نارنجی رو هم جلو میزنین
    منتظر بررسی عمیقتونیم
    دستتون درد نکنه
    واااااااااای عالی بود به من ک خییییییییلی کمک کرد
    واقعا ممنون دیگه هیچ شکی تو خریدنش ندارم ...
    خریدمش عالیـــــــــه، بهتریـن گوشی ..
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی