ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری

۷۵ مطلب توسط «سینا عطایی» ثبت شده است

original.389.DNS_logo_easy

چهار روز پیش بود که به ترنجی حمله شد و سایت یک روزی قطع شده بود. بعد از اون ماجرا هر کاری کردیم نتونستیم به ترنجی وصل شویم در حالی که ترنجی فعال بود و به کار خودش ادامه میداد. هر کاری کردم نتوانستم تا اینکه DNS کامپیوترم را عوض کردم. بعد از عوض کردن DNS هم سایت ترنجی برام به راحتی باز شد و هم سرعت اینترنتم کمی‌افزایش یافت. امروز میخواهم همین روش جالب را برای شما عزیزان آموزش دهم. پس با ما همراه باشید.


DNS چیست؟

DNS مخفف عبارت Domain Name Service می‌باشد. وظیفه این سرویس تبدیل نام دامنه به یک IP  می‌باشد. کاربرد DNS زمانی مشخص‌ می‌شود که شما نام دامنه ای نظیر Toranji.ir را صفحه مرورگروب خود وارد‌می‌کنید. در ساده ترین حالت نام این دامنه به IP متناظر آن تبدیل‌ شده و پس از یافتن سروری که این IP به آن اشاره‌ دارد، دامنه Toranji.ir برای شما نمایش‌ داده‌ می‌شود.  علاوه بر این برای هر دامنه اطلاعات DNS نگهداری‌ می‌شود بدین صورت که برای هر دامنه حداقل یک DNS server  تعریف‌می‌شود که اطلاعات مربوط به دامنه در آن سرور ذخیره‌شده. هر زمان که DNS  بخواهد نام دامنه را به IP  تبدیل‌کند باید اطلاعات مربوط به دامنه را از DNS Server هایی که برای دامنه تعریف‌ شده‌ است درخواست‌ نماید. اطلاعات مربوط به DNS Server‌های مربوط به هر دامنه در کنترل پنل اصلی دامنه وجود‌ دارد که در اختیار صاحب دامنه می‌باشد.

اگر علاقمندید مطالب بیشتری را درباره‌ی DNS بدانید کلیک کنید.

خب تا اینجا تعریف DNS را فهمیدیم. حال سوال اینجاست که چگونه می‌توان DNS را در ویندوز تغییر داد.

روش تغییر DNS در ویندوز:

راه‌های زیادی برای تغییر DNS در ویندوز وجود دارد که ما برایتان 2 راه ساده را برای تغییر آموزش میدهیم.

روش اول: شما میتوانید با استفاده از نرم افزار‌های موجود DNSتان را عوض کنید. نرم افزار‌های زیادی برای تغییر وجود دارد که ساده ترین این نرم افزار‌ها، نرم افزار ChrisPC DNS Switch است. که شما می‌توانید آن را از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود

عکس‌هایی آموزشی از محیط این نرم افزار:

342946_872

342947_645

 

342948_343

روش دوم: روش بدون نرم افزار. اگر حوصله دانلود ندارید می‌توانید از این راه برای تغییر DNS استفاده کنید.

در کامپیوترتان به مسیر زیر بروید:

Control Panel\All Control Panel Items\Network and Sharing Center

Capture

حال گزینه Ethernet را بزنید. تا پنجره ی زیر برایتان باز شود.

Capture

بعد از باز شدن پنجره بالا گزینه Propertise را انتخاب کنید.

Capture

حال از میان گزینه‌های موجود باز شده گزینه (Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4 را انتخاب کنید تا پنجره ی تغغیر DNS برایتان باز شود.

Capture

در این پنجره برای تغییر DNS کافیست تیک گزینه Use the following DNS server addresses را بزنید و در زیر کد DNS مورد نطرتان را وارد کنید.

خب آموزش تغییر DNS ویندوز به پایان رسید. حال سوال اصلی این است DNS خود را به چه DNS ایی تغییر دهیم و چه کد‌هایی را برای DNS وارد کنیم.

دو تا از DNS‌هایی که نسبتا سرعت زیادی دارند عبارت اند از DNS اختصاصی گوگل و OpenDNS؛ که در زیر کد‌های مربوط به این DNS‌ها را می‌بینیم.

 

 

:GoogleDNS

8.8.8.8

8.8.4.4

 

 

 

 

:OpenDNS

208.67.222.222

208.67.222.220

 

 

کافیست به دلخواه یکی از این دو کد را برای DNS خود انتخاب کنید و طبق روش‌های آموزش داده شده آن‌ها را بجای DNS خودتان قرار دهید. مثلا من خودم OpenDNS را انتخاب کردم.

opendns-ip-address

در پایان یک ویدئو برای کسانی که حال خواند را ندارند گذاشته ام تا آموزش را بصورت فیلم ببینند.

دانلود ویدئو با حجم 413Kb (منبع ویدیو، ایران سرور می‌باشد)

امیدوارم که از آموزش این هفته نیز راضی شده باشید.

منبع : ترنجی

کاربران محترم ترنجی ٬ روز بخیر

در راستای پاسخگویی به بازخورد های شما عزیزان ٬ به زودی ترنجی کاملا متحول خواهد شد. از هم اکنون تا فردا ٬ شنبه ٬‌ 10 اسفند ٬‌ سایت به روز رسانی نخواهد شد.

به امید خدا از هفته جدید با اخبار به روز ٬ تحلیل ها و نقد و بررسی ترنجی در خدمتتان خواهیم بود.

هر بازخورد دیگری که فکر می کنید نیاز هست در ترنجی باشد را با ما در میان بگذارید تا به بهترین بتوانبم به نیازهای شما پاسخ بگوییم

با تشکر از صبر و شکیبایی شما.

تیم ترنجی 

برخی نوآوری های اینچنینی ٬ واقعا باعث می شود که چشمان ما تعجب گرد و از خوشحالی برق بزند.تصور کنید با تلفن همراه خود می توانید 5x یا همان 5برابر زوم کنید ٬ بدون افت کییفت تصویر ٬ یعنی زوم اپتیکال 5x را روی تلفن همراه خود داشته باشید ٬ بدون اینکه مثل دوربین های عکاسی ٫ نیاز به بیرون آمدن لنز باشد. و یا اینکه عکس های HDR را در کسری از ثانلیه ثبت کنید و دیگر از شر مات شدن سوژه ای که تنها کمی تکان خورده ٬ خلاص شوید. این خیلی خیلی عالی است ٬ به خصوص اینکه هزینه داشتن چنین تکنولوژی ای حتی کمتر از داشتن یک دوربین 20 مگاپیکسلی روی تلفن هوشمندتان است.

+ تحلیل ترنجی

اکسپریا زی2 پرچمدار این روزهای سونی را که به خاطر دارید. دستگاه قابل احترامی است و پیشرفت های خوبی هم داشته است. اما هنوز 1 هفته از معرفی اکسپریا زی2 نمی گذرد و طرفداران سونی هنوز در حال و هوای کسب اطلاعات بیشتر هستند و منتظر نقد و بررسی و ویدئو های بیشتر که سونی سطح آب یخی را مرحمت کرده و روی سر ما ریخت.

قرار است که پریود زمانی به روز شدن خط تولید پرچمدارهای سونی به 6 ماه کاهش یابد.

اچ تی سی هم دست به ساخت تیزر های دنباله دار زده است. گویا اچ تی سی به خود آمده و می خواهد کمی پول خرج کند و محصول خود را به درستی معرفی کند. عدم موفقیت در فروش برای اچ تی سی وان ٬ در صورت به حق بودن کیفیت و برگزیده شدن به عنوان برترین موبایل 2013 ٬ اچ تی سی را بر آن داشته تا با سرمایه گذاری بیشتر ٬ این بار بتواند فروش بهتری را داشته باشد.

بیایید کمی بزرگی یاد بگیریم ٬ کمی تواضع و فروتنی ... .

باب برچرز ( Bob Borchers ) ٬ کسی که جز تیم اصلی مهندسی آیفون اصلی (اولین آیفون) بود ٬ خیلی قبل ها به خاطر این که آیفون یک تلفن " معمولی " بود ٬ از دارندگان آن عذرخواهی کرد. اما داستان از چه قرار بود؟

بسیار خوب ٬ پرچمدارهای اندرویید تقریبا معرفی شدند ٬ کمی جو اندرویید و شایعات پرچمدارانش خوابیده است. حالا وقت آن است که اپل (ویا حداقل اپل دوستان) آستین را بالا زده و اخبار جالبی را به ما برسانند. این اخبار از iPhone6 است و ios8 ٬ شما هم اگر مثل ما برایتان مهم است ٬ به ادامه مطلب بیایید تا ببینیم چه خبر است ؟ 


گوو-فون یک شرکت چینی است که مهارت خاصی در کپی کردن هر گجتی دارد. حالا هم خیلی سریع تر از آنچه که فکرش را بکنید ٬ کپی از گلکسی اس5 داده که روی کاغذ و برای مبتدیان که همه چیز را در اعداد و ارقام می دانند ٬ حتی از خود گلکسی اس5 هم قوی تر است ! بیایید ببینیم گوو-فون چه در چنته دارد.


اختصاصی ترنجی + تحلیل ترنجی

   قبلا با سری X نوکیا آشنا شدیم ٬ نوکیا X و +X و بزرگ این خانواده نوکیا XL . ویدیوی رسمی معرفی این خانواده از طرف نوکیا و همینطور اخبار گذشته درباره شرایط این خانواده برای استفاده از اندرویید باعث شد تا ما این مطلب را بنویسیم. با نگاه ترنجی به این اتفاق بزرگ همراه شوید.

جزئیات تفاوت ها را رقم می زند ٬ جزئیات سونی .

این شعار سونی در ویدئو تبلیغاتی پرچمدار جدیدش است. پرچمدار جدید سونی ٬ اکسپریا زی 2. به طور معمول روزی که سامسونگ پرچمداری از خود معرفی کند ٬ بدون استثنا تمام اخبار آن روزها تحت الشعاع قرار می گیرد. دیروز ٬ 5 اسفند سونی ٬ نوکیا و اچ تی سی محصولاتی را معرفی کردند که تقریبا همه آنها در هیاهوی خبری سامسونگ خیلی کمرنگ شدند ٬ اما حالا وقت آن است که مروری بر معرفی های روز 5 اسفند داشته باشیم. بیایید ابتدا نگاهی بر سونی اکسپریا زی 2 یا همان زد 2 بیاندازیم.