ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری

۱۲ مطلب توسط «رامین راضی» ثبت شده است

nano

هفته پیش در ترنجی خواندید که دست آورده های علم نوین نوید از موشکافی بیشتر مغز انسان، شبیه سازی آن و حتی تقویت آن با استفاده از نانو ربات های زیستی دارند. هم اکنون با ما همراه باشید تا با Blue Brain Project برای موشکافی بیشتر مغز، شناخت هر چه بهتر، و شبیه سازی آن آشنا شویم.

Galaxy S5 Lock Screen

همان طور که پیشتر گفتیم طبق روال گذشته با نزدیک تر شدن به رویداد معرفی سوگلی های پرهیجان بازیگران اصلی دنیای فناوری با شایعات، اخبار و لو رفتن های بیشتری هم مواجه می شویم.

تا الان شایعات زیادی پیرامون Galaxy S5 و ویژگی های احتمالی آن داشته ایم، همچنین تصاویر رندر شده ای منتسب به آن نیز منتشر شد. حال انگار زمان شروع لو رفتن ها فرا رسیده است. تصویری که به نقل از منابع کره ای منتشر کننده آن، تصویر صفحه قفل رابط کاربری سوگلی سامسونگ است که دوشنبه هفته آینده معرفی خواهد شد.

Samsung Galaxy S5

باز هم شایعه پیرامون مشخصات سوگلی بعدی سامسونگ و باز هم پیرامون ویژگی ضد آب بودن آن.

قبلا شایعاتی داشته ایم مبنی بر اینکه امکان دارد خود Galaxy S5 یا نسخه ای از آن ویژگی مقاومت در برابر آب و ذرات گرد و غبار را داشته باشد اما این بار رسانه های کره ای به نقل از منابع محلی خود خبر از  Galaxy S5 ضد آب می دهند، اطلاعات بیشتری مبنی بر نوع استاندار استفاده شده در آن که آیا همانند پرچمدار های سونی باید منتظر استاندار های IP57 یا IP58 باشیم یا فقط شاهد عدم نفوذ پذیری آب در آن خواهیم بود، منتشر نشده است.

folding evolution door

اتومبیلی متفاوت، گجتی متفاوت، لباسی متفاوت. در طول زمان "متفاوت" کلمه ی چندان عجیب برای اشیائی که مدام در تغییر باشند ،نیست. اما برای یک "در" کمتر پیش می آید که انتظار تغییری در نسل بعدی خود باشد...

CP Plus 2014

همان طور که پیشتر به اطلاعتان رساندیم نمایشگاه CPPlus که به طور تخصصی به فناوری تصویر برداری و عکاسی میپردازد هم اکنون در یوکوهاما ژاپن در حال برگزاریست. در قسمت اول گزارش هایمان از این نمایشگاه به بررسی اخبار پیرامون غول صنعت عکاسی، شرکت نیکون پرداختیم. حال شما را به ادامه این گزارشات پیرامون غرفه غول دیگر این صنعت، شرکت کنون دعوت میکنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

Galaxy S5

شاید هم چندان شایعه نباشد! دیروز تیزری در صفحه اصلی سایت اپراتور O2 آلمان قرار گرفته است که هم اشاره به کنفرانس بعدی سامسونگ دارد هم و نشان از گجتی مرموز.

footprint

باستان شناس نیک اشتون و همکاران وی از موزه باستان شناسی لندن موفق به کشف رد پا هایی از انسان های اولیه در سایت باستان شناسیHappisburgh  واقع در سواحل جنوب شرقی انگلستان شده اند. تخمین زده میشود رد پا ها متعلق به حداقل پنج نفر بوده و قدمتی بین 780000 تا یک میلیون سال داشته باشند.

neuron

دست ‌آورد ‌های فوق العاده علم پزشکی، نانو فناوری، الکترونیک و علوم مربوطه باعث طرح دیدگاهی هایی از آینده شده است با نوید این که تا چند دهه دیگر بشر قادر به تولید نرون هایی از طریق فناوری نانو خواهد بود که هم نجات یافتن از جراحات شدید سیستم عصبی را میسر خواهد ساخت و هم کسب توانایی های قابل توجه جدیدی برای بدن آدمی را. با ما همراه باشید تا از آنچه ممکن است در آینده انتظارتان را بکشد با خبر شوید...

nano


در سال 1959، برنده جایزه نوبل، ریچارد فاینمن اعلام کرد که ما یک روز خواهیم توانست حرکت اتم ها را کنترل کرده، آن ها را دقیقا محلی قرار دهیم که می خواهیم و آنگونه که می خواهیم با هم پیوند دهیم؛ با انجام این کار می توانیم هر شیء متشکل از اتم را ساخت، از هم جدا کرد، یا تغییر داد، از جمله بدن ما.

Galaxy S5

تا کنون شاهد انتشار شایعات زیادی پیرامون Samsung Galaxy S5 بوده ایم که برخی خبر از  ضد آب بودن آن داشته یا نوید از ارائه نسخه مقاوم در برابر آب و گرد و غبار آن مانند Samsung Galaxy S4 Active دارند.