ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری

آدرس های جدید، دشتی بکر برای اینترنت .

دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۰۹:۰۰ ق.ظ



نظرسنجی های اخیر یوگاو ( YouGov ) نشان میدهد که حدود ۲۵ درصد از کسب و کار ها در شهر لندن علاقه دارند از دامنه اختصاصی برای شهر خود استفاده کنند.


میدانید که هر آدرس اینترنتی بعد از استفاده از اسم اصلی سایت، از پسوندی نیز استفاده میکند. پسوندهایی که بعد از اسم اصلی و با . ( دات / نقطه ) از هم جدا میشوند. هرکدام از این پسوندها معنای خاص خود را دارند. برای مثال آدرس ( Toranji.ir ) را در نظر بگیرید، این آدرس اینترنتی از دو بخش تشکیل شده. بخش اول، اسم سایت ( Toranji ) و بخش دوم پسوند ( ir. ) .این پسوند ایرانی بودن سایت ترنجی را اطلاع میدهد. تعداد کاراکتر های پسوندها تا به حال محدود بوده، معمولا ۳ حرف انگلیسی و در مواردی خاص ۴ حرف. به طور مثال میتوان از این دامین ها نام برد : ( info .ir .com .net .org. )


حال با گسترش روز افزون اینترنت، و با درخواست های مکرر مردم و شرکت ها، این محدودیت ها کم شده و امکان استفاده از پسوند هایی با حروف بیشتر نیز وجود دارد. بر طبق نظرسنجی ها انتظار داریم که دامین هایی با پسوند ( London. ) از اولین دامین های موفق در این زمینه بشوند. ثبت نام این دامنه ( که فقط مخصوص لندنی هاست ) از ۲۹ آپریل شروع میشود و انتظار داریم تا ۲ ماه پس از آن فعالیت سایت ها با آدرس جدید، شروع شود. 

این دامنه به همراه بسیاری از دامنه های دیگر در سال ۲۰۱۳ توسط ( ICANN ) تهیه شد. دامنه هایی مانند Photography. و technology. و clothing. و مانند اینها. 


در ایران نیز پس از تغییر قوانین ثبت دامنه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که متصدی و مسئول برنامه ریزی، پشتیبانی و توسعه زیرساخت های مخابراتی و اطلاعاتی هست، اعلام کرد که پسوند Iran. و برخی از پسوند های مشابه ملی و شهری را ثبت کرده و در آینده شرکت ها و مردم میتوانند از این آدرس های جدید استفاده کنند.


سال ۲۰۱۴ به نظر میرسد سالی برای رشد gTLD ها خواهد بود … نظر شما چیست ؟ آیا علاقه ای به این نوع آدرس دهی دارید ؟ آیا شما هم برای کسب و کار خود از gTLD مخصوص شهر و یا کشور و یا تخصص خود استفاده میکنید ؟


منبع


  • ۹۲/۱۱/۲۸
  • دی.آر نوید

gTLD

دامین

.iran

نظرات  (۱)

 Tnx a lot نوید جان
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی