ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری

نورنگار جیبی شما - بخش اول

يكشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۲، ۰۸:۰۰ ب.ظ

                  

در چند سال اخیر پیشرفت های زیادی داشته اند به تکامل رسیدند و اکنون به عنوان یک دوربین همراه کم و کسری ندارند امکانات زیادی هم دارند بیایید نگاه جدی تری به پدیده موبایل گرافی داشته باشیم در ادامه مطلب مارا همراهی کنید.

 چند سال پیش نوکیا و سونی اریکسون رقابت نوستالژیکی با یکدیگر داشتند.نوکیا با سری N و تاکیید روی مالتی مدیا و سونی اریکسون با سوگولی سایبرشاتی ( K750 ) و تاکیید روی عکاسی قلب ها را تسخیر میکردند.اجرای موسیقی دیگر محدود به موزیک پلیرها نبود موبایل ها به راحتی این وظیفه را به عهده گرفته بودند.شرکت های دوربین ساز هم احتمالاً شرکت های گوشی ساز را در آینه عقبشان هم نمیدیدند.

گوشی ها روز به روز پیشرفته تر میشدند با ورود آیفون و تغییرات بنیادی در تجارت گوشی های همراه عکاسی با موبایل ها هم دیگر مانند گذشته فقط ثبت یک لحظه نبود کم کم امکانات عکاسی فراوانی به دنیای موبایل ها راه پیدا کردند.عادات مصرف تغییر کرد.اینستاگرام فقط عکاسی را ملاک قرار داد.نرم افزارها پرکاربرد شدند و عکاسی دیگر محدود به تنظیمات پیشرفته و بدنه دی اس ال آر ها نبود.حالا دیگر همراه همیشگی شما یک نورنگار همه فن حریف است کافیست دیدتان را به آن تغییر دهید.

همین ابتدای مطلب ختم کلام را بگویم موبایل ها هنوز تا جایگزین شدن کامل دوربین های عکاسی فاصله دارند.به تصویر زیر دقت کنید

تفاوت سایز سنسور ها به وضوح مشخص است از نظر تکنولوژی یک بازه زمانی 6-7 ساله بین بهترین دوربین موبایل و دوربین های عکاسی حرفه ای فاصله است.اما صبر کنید موبایل ها دوربین های حرفه ای را رقیب نمیبینند.توی بازار هم دوربین های حرفه ای پیشرفت فروش داشته اند حرفه ای ها حرفه ای تر شده اند اما کامپکت ها لشکریان شکست خورده بازار رقابت هستند.

برای کاربر حرفه ای هیچ وسیله ترکیبی جایگزین اصل آن نمیشود.هیچ عکاس حرفه ای موبایل را جایگزین دوربین حرفه ای خود نمیکند ( البته شاید تمایل داشته باشد اما در حال حاضر نمی تواند ) اما عکاسی مختص به حرفه ای ها نیست.

موبایل ها در همه جا و همه چز نفوذ کرده اند.میتوانیم با آن ها فیلم ببینیم موسیقی گوش کنیم وب گردی کنیم نقاشی بکشیم و حتی عکاسی کنیم.یک وسیله مالتی مدیای کامل که کف دستمان جا میگیرد.توی جیبمان میگذاریمش همیشه همراهمان است پس موقعیت استراتژیک بی نظیری دارد.

نکته ای که باید به آن دقت کرد این است که موبایل از لحاظ ژنتیکی دوربین عکاسی نیست! بلکه وسیله ای است که میشود با آن عکاسی هم کرد.فکر نمیکنم کسی با نیت خرید دوربین عکاسی موبایل را انتخاب کند بلکه موبایل ترکیبی از چند گجت است که یکی از آنها دوربین عکاسیست.در خرید یک موبایل فاکتور اصلی دوربین نیست دوربین در اولویت دو و یا سه خریدار میباشد.

از جمله پیشرفت های چند وقت اخیر موبایل ها میتوان به سنسورهای با کیفیت بیشتر نصبت به گذشته و از میان برداشته شدنه فاصله میانشان با دوربین های کوچک نام برد.همچنین سونی و به تازگی یکی دو شرکت دیگر لنز هایی طراحی نموده اند که از طریق ان اف سی و وای فای روی موبایل شما سوار میشوند و به این ترتیب شما محدود به لنز دستگاهتان نیستید.

بهترین های موبایل در حال حاضر پرچمداران سه جبهه اندروید،آی او اس و ویندوز فون هستند.

آیفون 5 اس ساده و خاص :

 جدیدترین و سریع ترین آیفون از ابتدای تاریخ تا الان! این کوچولوی خاص نسبت به نسل های قبلی خود پیشرفت های زیادی داشته از  تجهیز دستگاه با جدیدترین پردازنده فوق سریع 64 بیتی اپل گرفته تا سنسور اثر انگشت کارآمد و نسل جدید نرم افزار معروف اپل آی او اس 7 اما در قسمت دوربین تغییرات آنچنان بنیادی نیست ولی بهبود های صورت گرفته در آن باعث شده تا نسبت به نسل قبلی خود خیلی بهتر عکس بگیرد و واضح ترین تغییر در این قسمت استفاده از فلش دوگانه است که باعث کاهش قرمزی مردمک چشم در شب میشود.

سادگی محیط نرم افزاری و همچنین آمادگی سریع دوربین برای اجرای فرمان شات این محصول را کمی نسبت به رقبا متمایز میکند.کیفیت ساخت بالایی دارد یه سنسور 8 مگاپیکسلی مجهز شده و حداکثر رزولوشن عکاسی آن 3264x 2448  می باشد.

مدهای داخلی پانوراما و اچ دی آر هم توی جیب شماست کافیست کمی حوصله کنید و عکس بگیرید.

یک نمونه از آیفون گرافی! 

 

سامسونگ گلکسی اس 4 آقای پر سر و صدا : 

رقابت شانه به شانه سامسونگ و اپل در دنیای اسمارت فون ها تمامی ندارد چهره به چهره رو به روی هم شرکای نزدیک و دشمنان نزدیک تر با محصولاتشان و البت دو رویکرد و جهانبینی کاملاً متفاوت باعث سر و صدای فراوانی شده.

آخرین اس کهکشانی سامسونگ به یک سنسور 13 مگاپیکسلی با کیفیت مجهز شده مدهای فانتزی جذابی مانند دراما شات - دوئال شات - ساند شات به همراه اچ دی آر و پانوراما همراه شما هستند میتوانید از خلاقیت خودتان همراه با این مدهای جذاب عکس های خاصی بگیرید باورتان نمیشود ؟ به تصویر زیر نگاه کنید

 نوکیا 1520 بازگشت پاگنده با سنسور گنده!

از یک موبایل چه انتظاری دارید ؟ توقعتان تا چه حد است ؟ بیایید کمی مرزهای تخیلاتمان را خط خطی کنیم این یک نوکیاست این یک موبایل نوکیاست این یک موبایل دوربین نوکیاست و بدون تردید بهترین دوربین های عکاسی تلفن های هوشمند مربوط به نوکیاست هنوز هم سری N با دوربین های قدیمیشان خوب عکاسی میکنند اما این یکی روی همه را حسابی سفید کرده.

سنسور 20 مگاپیکسلی پیور ویو لرزشگیر اپتیکال و امکان ذخیره عکس با فرمت راو مطمعنن برای افراد عادی طراحی نشده! کنار این مشخصات نرم افزار دوست داشتنیه عکاسی نوکیا را هم اضافه کنید جای هیچ حرف و حدیثی نیست این نوکیا رقبا را در آینه نمیبیند آنها را از رو به رو تار و مار میکند!

بدون شک تجربه خاص نوکیا و کفیت بی مانند در کنار سخت افزار قوی برای عکاسی بهترین تجربه نورنگاری همراه می باشد به عکس زیر دقت کنید و یک نفس عمیق بکشید 

در قسمت دوم مطلب نورنگار جیبی چند نمونه دیگر را همراه با نقاط قوت و ضعف این نوع عکاسی مورد بررسی قرار خواهیم داد امیدواریم تا آماده شدن قسمت دوم مطلب تجربه خوبی با نورنگار جیبیتان داشته باشید.


  • ۹۲/۱۱/۲۷
  • نیما نقی پور

عکاسی

نورنگار

نظرات  (۳)

بسیار عالی بود، به شخصه منتظر قسمت بعدی نورنگار جیبی هستم :)
پاسخ:
ممنون - به زودی قسمت دوم هم منتشر میشه 
عالیه هر چند وقت یه بار نورنگار جیبی رو میزارید؟
پاسخ:
سعی میکنیم هر هفته یک مطلب مفصل داشته باشیم تا در آینده بیشتر بشه این قسمت به زودی این بخش مفصل تر میشه ممنون از توجهتون
دمتون گرم ...روزی چند بار بهتون سر میزنم که بدونین واسه ام مهمین...پر انرژی پیش برید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی