ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری

 

 

 

کارشناسان شبکه بر این باورند که انفجاری بزرگ از مصرف داده ها توسط گجت های همراه در پیش خواهد بود.

با ما باشید تا نگاهی دقیق به آخرین پیشبینی های شرکت سیسکو داشته باشیم. شاید توانستیم آینده را بهتر به تصویر بکشیم …


شرکت سیسکو در آخرین پیشبینی های خود گفت : ترافیک داده های تلفن های همراه اتنظار میرود که در سال ۲۰۱۸ با رشدی ۱۱ برابری به رقم باور نکردنی ۱۸ اگزوبایت در هر ماه برسد ! ( هر اگزوبایت ۱ میلیارد گیگابایت است. )

بر طبق این پیشبینی ها انتظار میرود مصرف ترافیک داده های موبایلی شیبی ۶۱ درصدی را تا سال ۲۰۱۸ داشته باشد البته این رشد در سال ۲۰۱۷ شیب تند تری را به خود میگیرد.


سیسکو همچنین در این خصوص پیشبینی کرده که تعداد کاربران تلفن همراه در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۵ میلیارد نفر میشود. ( این رقم در سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۴.۱ میلیارد نفر بود. ) و در ادامه ی این گزارش به تعداد دستگاهای تلفن همراه میرسیم، ۱۰ میلیار دستگاه تلفن همراه که نسبت به سال ۲۰۱۳ حدودا ۳ میلیارد افزایش را پیشبینی میکند.

شرکت سیسکو بعد از استفاده از ابزار های پژوهشی و نظرسنجی از طیف وسیعی از ارائه دهندگان خدمات بی سیم در سطح جهان،‌ کشف کرد که متوسط سرعت شبکه جهانی تقریبا دو برابر خواهد شد. به این معنی که سرعت اینترنت از ۱.۴Mbps در سال گذشته به ۲.۵Mbps در سال ۲۰۱۸ خواهد رسید. سرعت در ایالات متحده آمریکا بالاتر خواهد بود. جایی که LTE به اغلب کاربران سرعتی بیشتر از ۱Mbps را میدهد. شاید اکنون ‘’ زیر ساخت های ارتباطی ‘’ برای شما معنایی جدید پیدا کند.




تاثیر گجت های پوشیدنی !


به گفته سیسکو، برخی از تاثیرات شبکه های بی سیم در سال ۲۰۱۸ ناشی از گجت های پوشیدنی مانند ساعت ها و عینک های هوشمند خواهد بود. تلفن های هوشمند، لپتاپ ها و تبلت ها حدود ۹۴ درصد از ترافیک موبایل را به خود اختصاص میدهند. این در حالی است که ترافیک اینترنت در گجت های پوشیدنی و منابع دیگر مانند ماشین ها و خانه ها و اینترنت اشیا و خیلی از گجت های جدید دیگر تقریبا سهمی ۵ درصدی را در آینده به خود اختصاص خواهند داد.


شرکت سیسکو، گجت های پوشیدنی را برای اولین بار است که به مطالعات خود اضافه میکند. در مجموع ۲۱.۷ میلیون گجت پوشیدنی در سال ۲۰۱۳ در جهان وجود داشته که بر طبق این گزارش انتظار میرود این گجت ها با استقبال زیاد مردم مواجه شوند. به گونه ای که سیسکو انتظار دارد در سال ۲۰۱۸ تعداد این نوع از گجت ها در جهان به بیش از ۱۷۶.۹ میلیون برسد.


در حال حاضر اکثر گجت های پوشیدنی با اتصال به تلفن های هوشمند از سرویس های اینترنت استفاده میکنند. در واقع این نوع از گجت ها به گونه ای طراحی شدند که ما را در این خصوص به یاد قارچ ها بیندازند. البته این قارچ ها با بزرگ و قوی شدن رفته رفته مستقل تر نیز عمل خواهند کرد. 

توماس بارنت ( Thomas Barnett ) مدیر ارشد گروه رهبری فکر در شرکت سیسکو در مصاحبه ای با ترنجی گفت : اکنون ۹۹ درصد از ترافیک اینترنت گجت های پوشیدنی توسط دیگر گجت ها ( مانند تلفن های هوشمند.) تامین میشود. این درصد در سال ۲۰۱۸ حدودا ۸۷ درصد خواهد بود.

بارنت گفت : ‘’ چهار سال پیش هیچکس از رشد تبلت ها آن هم با این سرعت، آگاه نبود. اما رشد باورنکردنی را شاهد بودیم. ‘’


 


تقاضا برای گجت های پوشیدنی مانند عینک هوشمند گوگل ممکن است بر میزان و نحوه ی استفاده از اینترنت تاثیری به سزا داشته باشد … اما آیا ما را غافلگیر نیز خواهد کرد ؟ شما در مورد آینده چه فکر میکنید ؟

منبع

 

  • ۹۲/۱۱/۲۰
  • دی.آر نوید

اینترنت

Cisco

2018

گجت های پوشیدنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی