ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری

نوکیا و مجهولش : خانواده X (به همراه ویدیو)

چهارشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۲، ۰۱:۰۰ ق.ظ


اختصاصی ترنجی + تحلیل ترنجی

   قبلا با سری X نوکیا آشنا شدیم ٬ نوکیا X و +X و بزرگ این خانواده نوکیا XL . ویدیوی رسمی معرفی این خانواده از طرف نوکیا و همینطور اخبار گذشته درباره شرایط این خانواده برای استفاده از اندرویید باعث شد تا ما این مطلب را بنویسیم. با نگاه ترنجی به این اتفاق بزرگ همراه شوید.

نوکیایی که با آمدن iOs به خود نیامد ٫ با هجوم اندرویید به بازار به آن نپیوست و خلاف جهت آب بر کلک سیمبین خود سوار بود و شنا می کرد ٬ در نهایت دست به دامان مایکروسافت شد و از آن هم خیری ندید ٬ حالا به خانه اول بازگشته است ٬ کنار گذاشتن غرور و استفاده از اندرویید. 

همانطور که خواندیم ٬ قرار است اندرویید و خانواده X ٬ DNA جدید نوکیا باشند. اما این سری از تلفن های ارزان قیمت نوکیا به دنبال چه هستند ؟

ابتدا اجازه بدهید به صورت خلاصه برایتان سری X را شرح بدهیم : " استفاده از بستر اندرویید ٬ برای رشد سرویس ها نوکیا و مایکروسافت ٬ و البته جا انداختم رابط کاربری ویندوزفون ! " این ٬ نظر ماست درباره سری X.

قرار نیست در این سری از خدمات گوگل پشتیبانی شود. با این سری شما نه از گوگل پلی ( Google Play ) بهره مند خواهید شد ٬ نه از برنامه های اجباری و البته مفید گوگل (به صورت پیش فرض) خبری است. شما برای استفاده از برنامه های اندرویید می توانید به فروشگاه نرم افزاری نوکیا سر بزنید و یا از فروشگاه های سوم برنامه های اندرویید استفاده کنید.

قرار است از 3/4م برنامه های اندرویید بدون نیاز به بهینه سازی پشتیبانی شود و چارک باقی مانده هم با سسیتم توسعه نوکیا ٬ تنها با صرف 8 ساعت زمان ٬ می توان به سازگاری با سری X رساند.

اما به گفته همه اینها تحت پروژه ای به نام " پروژه X " انجام می شود. به تعریف نوکیا ٬ " این یک پروژه بر اساس اندرویید است " ٬ پس قرار نیست خود اندرویید باشد.

قبل از این ٬ چنین موضوعی را در محصولات آمازون دیده بودیم. استفاده از اندرویید با رابط کاربری به شدت شخصی شده برای شرکت.

اما چیزی که بیش از همه تعجب ما را بر می انگیزد یا به عبارتی X (مجهول) ماست ٬ این است که گوگلی که حاضر نبود برنامه رسمی youtube را برای ویندوزفون منتشر کند ٬ چون دوست ندارد پیشرفت مایکروسفات را شاهد باشد ٬ حالا سیستم عاملش شده است مبنایی برای ارایه خدمات مایکروسافت و البته رواج رابط کاربری ویندوزفون. البته که مواردی که ما از آن به عنوان خدمات مایکروسافت یاد می کنیم ٬ در همه دستگاه های اندروییدی معمولی هم به راحتی یافت می شوند ٬ اما اینکه خدمات گوگل کنار برود و خدمات مایکروسافت پیش فرض شود را هرگز متصور نمی شدیم.

به نظر ما ٬ این یک حرکت درست از نوکیا و البته تا حدودی خطرناک برای تولید کننده های اندروییدی است.

 اولا با قیمت واقعا پایین ٬ کاربران می توانند از خدمات اندرویید ٬ نوکیا و مایکروسافت یک جا استفاده کنند. بازی هایی مثل Plant's VS Zombies را در دستگاهی تنها 89 یورویی ( نوکیا X ) بازی کنند ٬ از نقشه و ناوربری رایگان نوکیا استفاده و ای-میل های خود را با اوت-لوک بفرستند ! اگر خواستار رم بیشتر هستید ٬ 10 یورو بیشتر بدهید و نوکیا +X  را بخرید و اگر نمایشگر بزرگتر و دوربین بهتر می خواهید با 109 یور صاحب نوکیا XL شوید.

دوما رابط کاربری نو و روان که تلفیقی از رابط سری Asha و ویندوز فون 8 را روی اندرویید به ارمغان می آورد ٬ از سری Asha قابلیت Fast line و از ویندوزفون کاشی ها را به ارث برده است و چه بهتر که این قابلیت روی یک دستگاه ارزان باشد.

 

 سوم و مهمترین عامل ٬ طراحی نو  قیمت فوق العاده رقابتی.

اگر نوکیا بتواند توزیع خوبی در سراسر بازارهای دنیا داشته باشد ٬ به سرعت می تواند رده ارزان قیمت اندرویید را در دست بگیرد و سپس کم کم به فکر ساخت پرچمدار باشد . اینطوری به راحتی جای خود را دربین تولید کننده های اندروییدی باز می کند.   

در پایان ویدئو رسمی معرفی سری نوکیا X ٬ توسط خود نوکیا را از کانال آپارات ترنجی ببینید. 

نظر شما درباره این حرکت نوکیا چیست؟ آیا می تواند موفق شود ؟

اختصاصی ترنجی

نظرات  (۵)

اس 5 گرفتم :D

[img]http://8pic.ir/images/19968970003939484084.png[/img]



http://8pic.ir/images/19968970003939484084.png
والا بنظر من نوکیا اول میخواد ببینه گوشی اندرویدی میان رده اش بین مردم چقد طرفدار داره وفروش میکنه.اگه فروش بالایی داشته باشه پرچمدار اندرویدی هم میزنه.البته تاحدودی هم میخواد مشتریهای این3مدل گوشی روبا کاشی های ویندوز فون آشنا کنه.یعنی با1 تیر2نشون زدن
  • عبداله احمدی
  • به فکره ساخت پرچمدار باشد ؟!!!!!!!!!!! این اخرین مراسمه نوکیا بود قراره تحویل مایکروسافت بشه چی میگی ترنجی 
  • محمد شکوهی
  • در مورد اندروید، باید بگم چون یک سیستم عامل متن باز هست ( تحت لایسنس آپاچی ) البته فارغ از کرنل لینوکس و ملحقات آزاد و تحت لایسنس GNU ای که استفاده کرده.

    یعنی میشه این سیستم عامل رو تغییر/بهبود داد و در هر سخت افزاری استفاده کرد بدون کسب اجازه از گوگل.

    بخش دوم اندروید مربوط میشه به نرم افزارها و سرویس های انحصاری گوگل که تحت Gapps شناخته میشن، که برای استفاده از اونها در اندروید هیچ الزامی نیست.

    نوکیا از بخش اول استفاده کرده و هیچ مشکلی هم براش پیش نخواهد اومد.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی