ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری

حقیقت این است که ارزش اطلاعاتی زیادی در جمع آوری توییت های سیاره زمین وجود دارد، اما گویا جمع آوری این اطلاعات برای محققان تا به امروز کار ساده ای نبوده است. اما توییتر، اخیرا برای پایان دهی به این مشکل برنامه ای را در نظر گرفته است که در طی آن، به طور رایگان اجازه دسترسی بعضی از مراکز تحقیقاتی را به توییت های 140 حرفی عمومی می دهد. اگر فکر می کنید که این جملات برایتان آشناست، حق دارید! زیرا که اخیرا Foursquare نیز چنین اقدامی را، آن هم با استفاده از شرکتی یکسان در زمینه یکپارچه سازی داده ها، یعنی شرکت Gnip، انجام داده است. 

این اقدام می تواند باعث دسترسی محققان به داده های ارزشمندی، همانند ردگیری شیوع بیماری ها، شروع تناقضات فرهنگی و دنبال کردن پدیده های جهانی در جهت بهبود و یا پیشگیری از آن باشد. اگر از قضا، یکی از آن دسته محققانی هستید که می خواهد از اولین هایی باشد که توییت های مردم زمین (!) را زیر میکروسکوپ بگذارد، تا 15 ماه مارس (24 اسفند ماه) فرصت دارید تا برای این کار اقدام کنید.

اعلامیه رسمی را در زیر مشاهده خواهید کرد.

  • ۹۲/۱۱/۱۷
  • سینا آرامیان

نظرات  (۱)

واسه nsa  که میرفت برا تحقیقات هم بره :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی