ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری



گمانه زنی ها در مورد ویندوز ۹ در حال افزایش است. سیستم عاملی که به احتمال زیاد محصول بعدی مایکروسافت خواهد بود. 

به نظر میرسد که مایکروسافت میخواهد برای کوچ کردن کاربران از ویندوز اکس پی و ۷ به نسخه های جدید تر، شانس خود را دوباره امتحان کند. شاید خیلی زودتر از ...


بعد از شکست ویندوز ۸ در راهنمایی کاربران به استفاده از سیستم عامل جدید، مایکروسافت برای ترغیب کاربران باید از روش های جدید تری استفاده کند.


فاش کننده مشهور اسرار مایکروسافت WZor ، ادعا میکند که چشمان ما در اردیبهشت ماه سال آینده ( حدود ۳ ماه دیگر ) به جمال ویندوز ۹ بتا روشن خواهد شد و … در این صورت انتظار نسخه ی نهایی این سیستم عامل در اواخر سال میلادی جاری ( حدودا مهر ماه سال آینده ) پر بیراه نخواهد بود.

این شایعات با گفته های استیو بالمر ( مدیر سابق شرکت مایکروسافت ) در کنفرانس Build 2013 همخوانی دارد. ببینید :


'' دوره تحولی است که ما به عنوان یک شرکت داریم پشت سر می گذاریم تا وارد یک چرخه به روز رسانی کاملا سریع شویم. به روز رسانی سریع ، به روز رسانی سریع ، به روز رسانی سریع . ( او را میشناسید دیگر ! ) ما در حال انتقال از یک شرکت صرفا نرم افزاری، به یک شرکتی که نرم افزار، دیوایس، و سرویس ها را میسازد و ارائه میدهد هستیم. و تنها راه برای انجام این کار اتخاذ  سیاست آهنگ عرضه محصولات به صورت سریع است. این سیاستی هست که به ما میگوید برای انجام این کار نیاز به بسیج کردن اکوسیستم خودمان و شرکایمان هست. ''


به نظر میرسد کاری که مایکروسافت باید بکند این است که ایرادات ویندوز ۸ را به سرعت برطرف نماید: مثلا کمبودهای وارد آمده به تجربه کار در محیط دسکتاپ، به خاطر تمرکز بر پشتیبانی از تبلت ها. یا فاصله زیاد تجربه ویندوز ۷ (محیط دسکتاپ) از تجربه کار با رابط کاربری مدرن ویندوز ۸ !


نکته ای که شاید مایکروسافت باید به آن توجه بیشتری کند این است که، دلیل درصد بالای کامپیوتر های ویندوزی در بازار، نه ویندوز ۷ است نه ۸ و نه ۸.۱ ! دلیل در انحصاری بودن بازار خلاصه میشود. کافیست به دیگر سیستم عامل های بازار نیم نگاهی کنید :


- مکینتاش با این حال که رایگان عرضه میشود، اما به صورت اختصاصی برای سخت افزار اپل قابل استفاده است و سخت افزار های اپل نیز گرانند !

- لینوکس سختی های خاص خود را دارد و برای عموم کاربران مناسب نیست !

- سیستم عامل کروم گوگل هم اینترنتی همیشگی نیاز دارد . آن هم چه اینترنتی !

- و …


همانطور که استیو بالمر گفت، دیگر زمان به روز رسانی های ۳ یا ۴ ساله گذشته و مایکروسافت نیاز به آپدیت هایی با بازه زمانی کوتاه تر دارد. به روز رسانی های سریع در گذشته به نوعی اعتراف به شکست بود … اما امروز قضیه متفاوت است ! 

به روز رسانی ها نوعی پیروزی هستند. به روز رسانی سریع، به روز رسانی سریع، به روز رسانی سریع. ( استیو بالمر ! )


بالا بردن سرعت چرخه انتشار برای ویندوز می تواند عواقب خوب و بدی برای مصرف کننده داشته باشد. شما چه عقیده ای دارید ؟ آیا عیدی مایکروسافت، ویندوز ۹ خواهد بود ؟


منبع


  • ۹۲/۱۱/۲۹
  • دی.آر نوید

شایعات

ویندوز ۹

مایکروسافت

نظرات  (۲)

من که بعید میدونم ... مایکروسافت به ما ایرانی ها عیدی بده :) 
ولی به هر حال تو دنیای تکنولوژی هیچ چیز بعید نیست! 
 سال 2068

طبق گزارش ترنجی ماکروسافت قصد دارد تا windows 672 را بزودی عرضه کند .ردموندی ها امیدوار هستند این ویندوز بتواند سهم ویندوز xpو 7 را در بارار بگیرد... D:
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی