ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری

همه دنیا از دعوای طولانی دو شرکت بزرگ دنیای فناوری باخبرند.سایه یکدیگر را با تیر میزنند.رقابت شانه به شانه ای دارند اما تمام این ها در بخش مصرف کننده نهاییست.در پشت پرده این دو رقیب بزرگ شرکای تجاری نزدیکی هستند که هرکدام به نوعی وابسته به دیگریست.اما اینطور که شایعه شده پردازشگر جدید اپل نقطه پایانیست بر این شراکت پر سر و صدا.در ادامه مطلب مارا همراهی کنید.

بعد از کپی برداری ادبی سامسونگ در نسل اول گلکسی اس از روی دست محصول شکیل اپل یعنی نسل اول آیفون استیو جابز رهبر کاریزماتیک اپل به شدت عصبانی شد.

او که روی میز رقبا گزینه اندروید را میدید و نسبت به آن احساس خوبی نداشت انتظار این را نداشت که نزدیک ترین شرکت تامین کننده اش و به نوعی نزدیک ترین شریک تجاریش چاقو را اینطور از پشت به قلب اپل فرو کند.

گلکسی اس نه تنها از اندروید بهره میبرد بلکه شباهت غیر قابل انکاری به آیفون داشت.اما احتمالاً این چیزی نبود که جابز را آنطور عصبانی کرده باشد.پشت پرده چیزهای مهمتری هم بود.

سامسونگ تامین کننده اصلی قطعات اپل بود و به طور حتم از تمام ساختار درونی آیفون باخبر بود.تمام معماری های اپل باید به دست مهندسین در سامسونگ میرسید تا برای این شرکت تامین قطعه انجام پذیرد.

بله به عبارت دیگر محرم اسرار اپل سامسونگ بود و جابز بیشتر نگران این مورد بود.چون تنها شرکتی که میتوانست به نوعی برای اپل ایجاد مزاحمت کند همین شریک نزدیک بود ( که البته بعد از چند سال میتوانیم به درست بودن این مورد پی ببریم ).

دادگاه ها آغاز شدند و محکومیت ها و نقض محکومیت ها همچنان ادامه دارد اما 2 شرکت کماکان به تعهدات خود نسبت به یکدیگر پایبند هستند.

اما از چند وقت پیش و برای تولید نسل جدید آیفون یک تامین کننده جدید و البته سرشناس با نام TSMC وارد بازی رقابت با سامسونگ شد.در حقیقت TSMC به عنوان آلترنیتیو سامسونگ برای اپل انجام وظیفه میکرد.

منهتی غول کره ای آنچنان در ابزار و ادوات ساخت پیشرفته شده که به این راحتی امکان کنارگذاری کامل سامسونگ از چرخه تولید محصولات اپل کماکان امکان پذیر نیست.

با این حال طبق شایعات جدید این بار چاقو دسته خودش را بریده.یک پای سامسونگ لنگ میزند!

به نظر میرسد مشکل پیش آمده در لیتوگرافی 20 نانومتری پردازنده در خطوط تولیدی سامسونگ باعث به وجود آمدن این شایعه شده.اینطور که شنیده می شود قسمت بسیار زیادی از تولید پردازنده A8 به TSMC سپرده شده.

در حقیقت این چیزی نبوده که اپل خواستار آن شده باشد اما انگار شرایط طوری رقم خورده که اپل زودتر به هدف بلند مدتش یعنی جدایی از سامسونگ به عنوان شریک تجاری و وابستگی به این شرکت در تولید قطعات برسد.

البته شایعات به همینجا ختم نمی شود.بلکه اینطور به نظر میرسد که اپل در حال مذاکره با کوالکام جهت تامین تراشه LTE برای آیفون بعدی خود است و این یعنی غول 64 بیتی جدید اپل یا همان A8 به صورت یکپارچه از این تکنولوژی استفاده نمیکند.

میپرسید چرا مهم است ؟ خیلی ساده است چون هرچه تعداد پردازنده مورد استفاده در یک دستگاه کمتر باشد مصرف انرژی کمتری هم خواهد داشت.

درست است که آیفون ها همیشه مدیریت خوبی روی مصرف انرژی داشته اند اما هیچکس از مصرف انرژی کمتر بدش نمی آید!

چیزی که مشخص است هنوز برای نتیجه گیری نهایی کمی زود است اما این را هم نباید فراموش کردکه اپل همیشه سخت گیری خاص خود را داشته و از هر تامین کننده ای برای تولید محصولاتش استفاده کند کیفیت ساخت محصولش تضمین شده است.بر هیچکس هم پوشیده نیست که اپل دوست ندارد پولش را توی جیب نزدیکترین رقیبش بریزد.دوست دارد زودتر این جدایی سر بگیرد.

اگر شما هم اخبار همکاری اپل و اینتل را شنیده باشد متوجه میشوید که این پچ پچ ها زیاد هم شایعه نیستند.این خواست متفکران در کپرنتیو است و البته از الزامات تجارت.

نظر شما در این رابطه چیست ؟ 

منبع

 

  • ۹۲/۱۱/۲۹
  • نیما نقی پور

اپل

سامسونگ

نظرات  (۱)

یه صفحه 4 اینچی بارزولوشن کمتر از اچ دی  و پردازنده دو هسته ای با یه سیستم عامل بسیار سبک!!!

باید هم مصرف باتری خوبی داشته باشه!باید هم سریع باشه! باید هم روون باشه!

اما یه صفحه 5.7 اینچی فول اچ دی و پردازنده هشت هسته ای و یه سیستم عامل و رابط کار بری بسیار سنگین...
درسته به مطلب ربطی نداره اما خطاب به طرفدارای متعصب اپلی میگم ...

ممنون آقای نقی پور
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی