ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری

اپل، Touch ID و امنیت

پنجشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۰۰ ب.ظ

اگر شما هم دلتان می خواهد که ورای یک نگاه سطحی دریابید که موقع اسکن انگشت شما توسط Touch ID آیفون، چه بلایی بر سر اثر انگشت اسکن شده می آید و به کجا فرستاده می شود، خبری خوب برای شما داریم.

اپل مدارکی را منتشر کرده است که بصورت کامل و عمیق پروسه ی کار این حسگر را توضیح می دهد. خلاصه اش این است که دستیابی به اثر انگشت شما تقریبا ممکن نیست. هر تراشه ی A7 دارای یک فضای اختصاصی امن می باشد که نه اپل و نه حتی خود تراشه ی A7 قادر به خواندن آن نیست.

تمامی شروع و پایان عملیات احراز هویت ها نیز بصورت رمزنگاری شده صورت می گیرد. اپل همچنین توضیح داده است که تصویر اسکن انگشت شما فقط موقعی که به آن احتیاج باشد در حافظه قرار می گیرد و پس از اتمام استفاده، دوباره به کلید رمزنگاری شده ی سابق تبدیل می شود.ریبوت و یا پنج تلاش بی نتیجه برای رمزگشایی آیفون، باعث پاک شدن این کلید امنیتی می گردد.

اپل همچنین در این مدارک اعلام کرده است که علی رغم اینکه برنامه نویسان می توانند از این سنسور برای مقاصد برنامه نویسی خود استفاده کنند، امکان سوء استفاده از این سنسور و اثر انگشت کاربران به هیچ وجه وجود ندارد.

لینک مطلب

  • ۹۲/۱۲/۰۸
  • سینا آرامیان

TouchID

اپل

امنیت

سنسور اثر انگشت

نظرات  (۵)

سرویس های امنیتی مث اب خوردن همه چیز ما رو میفهمن. امیدوارم اپل واقعا در انجام این پروژه موفق باشه تا حداقل این یه قلم جنس رو لو ندیم!
  • عبداله احمدی
  • چند نفر مگه ادم تو دنیا هستن که اثر انگشتشون به در بخور باشه بعد ایفونم داشته باشن من اصلا برام مهم نیست . دستت درد نکنه که خلاصه کردی ترنجی جان 
    از اینکه اپل انقلابی در سنسور اثر انگشت کرد شکی نیست ولی خیلی هم کاربرد چندانی ندارد فقط برای وارد شدن به گوشی و ایتونز.کاش بیشتر از اینا میشد ازش استفاده کرد در قسمتهای دیگر گوشی.من خودم ایفون 5Sدارم چندروز اول فقط برات جذاب هست مدتیه شرکتها دارن کند پیش میرن و ان چنان چیز جذابی ندارن.
    سامسونگ هم در S5در قسمتهای بیشتری استفاده کرده از جمله پریوات مد.
    ایفون نا امن ترین گوشی حال حاضر جهان هستش.پرزیدنت اوباما هم برای همین موضوع هیچ وقت ایفون دست نمیگیره.اپل اطلاعات شخصی کاربران رو به سازمان های اطلاعاتی میدهد و...خبرش قبلا اعلام شده
    حس میکنم داره دروغ میگه...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی