ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری

دعوت به مراسم خودزنی LG g2 در برابر LG GPro 2

چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۲، ۰۵:۰۰ ب.ظ

G2 در حال حاضر بهترین گوشی معرفی شده از طرف LG به بازار است که البته تحسین های بیشماری هم داشته.طراحی خاص و حاشیه کم صفحه نمایش و البته خلاقیتی به سبک LG  و برداشتن دکمه های کنترل صدا و شاتر دوربین از کنار صفحه نمایش و انتقال آن به پشت گوشی! از این گوشی یک ابزار خاص و متفاوت ساخت.اما حالا بعد از چند ماه LG که به دنبال سهم بیشتری از بازار است فبلت G pro 2 را با همان سبک طراحی عرضه کرده.بیایید نگاهی به مشخصات این 2 برادر بیاندازیم.

G Pro 2 از نظر اندازه 19 میلیمتر از G2 کشیده تر است اما نکته جالی اینجاست که 0.6 میلیمتر از آن باریکتر است 9 میلیمتر هم پهن تر از برادر کوچک تر خودش است در نتیجه دراز تر لاغر تر و پهن تر است! احتمالاً نیاز به کمی تناسب اندام دارد!

خب با این درازا و پهنا عجیب نیست که وزن این گوشی 29 گرم سنگین تر از همتای کوچک تر خود باشد.

پلاستیک پلاستیک است! چه در G2 چه در G Pro 2 هیچ تفاوتی وجود ندارد چیدمان دکمه ها نیز در پشت گوشی میراث جی 2 است و البته انقلاب طراحی به سبک LG!.

در G2 شاهد استفاده از یک صفحه نمایش با کیفیت 5.2 اینچی با رزولوشن فول اچ دی و البته تراکم پیکسل خارق العاده 423ppi که این عدد برای برادر یزرگتر یعنی G Pro 2با توجه به افزایش سایز صفحه به 5.9 اینچ با همان رزولوشن فول اچ دی 373ppi است.البته جای نگرانی نیست تراکم پیکسلی معیار صحیحی برای سنجش کیفیت نیست و اگر هم باشد 373ppi به هیچ عنوان تراکم کمی نیست.

G Pro 2 نیز مانند G2 از سیستم Knock بهره مند شده که میتوانید با تپ دوگانه روی صفحه نمایش ( حتی در حالتی که گوش کاملاً خاموش است ) آن را آماده به کار کنید.همچنین LG این سیستم را پیشرفته تر کرده و می توان با استفاده از الگوهای مختلف به عنوان جایگزین رمز عبور امنیت دستگاه را بیش از پیش افزایش داد.

چه ایرادی دارد ؟ همه که دوست ندارند اثر انگشتشان را دو دستی تقدیم آنها کنند!

از نظر حافظه برادران شبیه هم هستند و هر دو از حافظه داخلی 16/32 گیگ استفاده میکنند منتهی شما در G Pro 2 امکان افزایش ظرفیت با استفاده از درگاه میکرو اس دی را هم دارید.

صفحه نمایش بزرگتر بدون شک مصرف بیشتری هم دارد پس طبیعیست که LG از باتری با ظرفیت بالاتر روی مدل G Pro 2  استفاده کرده باشد.در حالی که G2 از یک باتری 3000 میلی امپری انرژی میگرفت G Pro 2 با اتکا به باتری 3200 میلی آمپریش خیال شما را  بابت یک روز کارکرد راحت می کند.

در بخش عکاسی تفاوتی میان این دو وجود ندارد هر دو از یک سنسور 13 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و یک سنسور 2.1 مگاپیکسلی برای دوربین جلو جهت تماس های اینترنتی بهره مند شده اند.

اما در بخش فیلمبرداری امکان تصویربرداری با فرمت وسوسه گر 4K در G PRO 2 در نظر گرفته شده تا در این قسمت G2 کمی به حاشیه رانده شود.البته با توجه به پردازنده این امکان در G2 نیز وجود دارد که احتمالاً Lg با یک آپدیت نرم افزاری آن را در G2 نیز فعال میکند.

البته G PRO 2 از امکان فیلمبرداری حرکت آهسته با سرعت 120 فریم بر ثانیه ( احتمالاً در رزولوشن اچ دی ) بهره میبرد که باز G2 فاقد آن است.

هر دو گوشی مجهز با پردازنده فوق سریع کوالکام یعنی Snapdragon 800 همراه با 4 هسته پردازشی با کلاک 2.3 گیگاهرتز هستند پس خیالتان بابت پردازش سریع و اجرای عالی نرم افزارهای سنگین راحت باشد.

وقتی سیستم عامل دستگاه شما اندروید باشد شما به معنای واقعی کلمه ( و نه به تعبیر آنها ) دارای مالتی تسکینگ خواهید بود در کنار مالتی تسکینگ، سامسونگ و ال جی نرم افزارهای جالبی طراحی کرده اند که شما به بهترین شکل ممکن از سایز بزرگ صقحه نمایش استفاده کنید.همه اینها نیازمند میزان بالای رم است و هرچه رم بیشتر باشد شما آزادی بیشتری در استفاده بهتر از نرم افزارها خواهید داشت.

میزان رم G2 2 دو گیگ بود اما G PRO 2 مانند هیولای سامسونگ نت 3 از سه گیگ رم بهره میبرد.جای هیچ حرفی نیست شاید برایتان جالب باشد که لپ تابی که با آن این مطلب را برای شما مینویسم 2 گیگ رم دارد.( احساس سرخوردگی به من دست داد! )

هر دو گوشی به NFC مجهز شده اند و G Pro 2 از جدیدترین ورژن سیستم عامل گوگل یعنی اندروید 4.4 ( کیت کت ) که پوسته اختصاصی ال جی ( UI ) روی آن کشیده بهره مند شده G2 نیز از همین پوسته استفاده میکند اما برای استفاده از نسخه آخر اندروید باید منتظر آپدیت ال جی باشید چون G2 به طور پیش فرض از نسخه 4.2 استفاده میکند.البته برنامه آپدیت آن وجود دارد.

Lg مدل G PRO 2 را فعلاً محدود به بازار کره کرده و مشخص نیست آیا این مدل در سایر نقاط هم پخش شوند یا نه قیمت و تاریخ پخش هم مشخص نیست.

شاخه فبلت ها در یک سال اخیر شاهد تعداد زیادی مدل شده اما کماکان استاندارد سنجش این قسمت فبلت فوق محبوب سامسونگ یعنی سری نت می باشد.

نظر شما چیست ؟ آیا محصول جدید LG توانایی رقابت با نت 3 را خواهد داشت ؟


منبع


  • ۹۲/۱۱/۳۰
  • نیما نقی پور

lg G pro 2

lg g2

نظرات  (۳)

بین فبلت ها هیچ فبلتی به اندازه نوت 3 خوب نیست...

ممنون آقای نقی پور  
راستی یه پیشنهاد:مجله آی تی به صورت ماهانه یا هفتگی منتشر کنید چطوره؟
پاسخ:
من هم با شما موافقم سامسونگ تو این قسمت خیلی خوب عمل کرده راجع به پیشنهادتون ما هنوز تو قسمت آزمایش هستیم حتمن با دوستان مطرح میشه پیشنهادتون 
29گرم سنگین تره نه19 گرم
پاسخ:
سپاس دوست عزیز از تذکرتون اصلاح شد
خواهش می کنم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی