ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری

64 بیتی های اینتل هم از راه میرسند

دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۲، ۰۵:۳۰ ب.ظ

اینتل پر آوازه ترین شرکت سازنده پردازنده در دنیا در خلال کنگره جهانی موبایل در بارسلون اسپانیا از دو سری جدید پردازنده های 22نانومتری خود رونمایی کرد.این پردازنده ها زیر مجموعه سری اینتل اتم هستند.در ادامه مطلب نگاهی گذرا به اتم های جدید اینتل می اندازیم.

دو سری Z34XX و Z35XX با فرایند 22 نانومتری ساخته میشوند که در سری Z34 از یک پردازنده 2 هسته ای با اسم رمز Merrifield  و در سری Z35 شاهد استفاده از پردازشگر 4 هسته ای با اسم رمز Moorefield خواهیم بود.

این دو سری بر پایه معماری جدید silvermount اینتل ساخته میشوند از مزایای آن ها نسبت به نسل قبل بهبود مصرف انرژی کوچکتر شدن محیط پردازنده ( به خاطر استفاده از فناوری تولید 22نانومتری نسل جدید در مقایسه با 32 نانومتری نسل قبلی ) امکان افزایش سرعت کلاک پردازنده ها وهمینطور بهبود در پردازش گرافیکی خواهد بود.

در عکسی که در زیر مشاهده می فرمایید پردازنده جدید اینتل با نام Z3480 با A7 و Qualcomm S800 مقایسه شده و به وضوح دارای قدرت بیشتری از این 2 پردازنده خوش نام حال حاضر دنیاست.

به گفته مقامات اینتل پردازنده های جدید قدر خواهند بود عملکرد بهتری به خصوص در مصرف انرژی در مقایسه با پردازنده خوش نام اپل ( A7 ) و همینطور پردازنده پرطرفدار کوالکام ( S800 ) ارایه کنند.( البته ازین حرف ها همیشه زیاد شنیده ایم اما در عمل ... ) 

همچنین از گوشه کناره ها اطلاعاتی به دستمان رسیده که نشان میدهد لنوو،فاکس کان و ایسوس به زودی محصولاتی را با این پردازنده ها معرفی خواهند کرد.

منبع


  • ۹۲/۱۲/۰۵
  • نیما نقی پور

نمایشگاه MWC 2014

نظرات  (۱)

امروزه همه 64بیتی میزنن ...شما چطور
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی