ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ایزو را بالاتر ببرید! D4S نیکون از راه رسید

سه شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۲، ۰۶:۰۰ ب.ظ

همین چند وقت پیش بود که توی گزارشی برایتان از جدیدترین شاهکار نیکون نوشتیم.اکنون این دوربین دوست داشتنی و حرفه ای با مشخصاتی بهبود یافته نسبت به نسل گذشته خود حرف های بیشتری برای گفتن دارد.در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با D4S آشنا شوید.

اگر خاطرتان باشد در نمایشگاه سی پی اس این دوربین مانند گنجینه ای با وقار درون محفظه ای شیشه ای قرار گرفته بود فقط باید از پشت شیشه نگاهش میکردید تا احساسات درونیتان به جوش بیاید!

حالا بعد از چند روز البته مانند حدسیات آن روزمان D4S با بهبودهایی در ایزو و فیلمبرداری شروع به خط و نشان کشیدن کرده.

در این دوربین از  حسگر جدید FX 16  مگاپیکسلی فول فریم همراه با پردازشگر جدیدEXPEED 4 استفاده شده و به لطف پردازنده بهتر عملکردی سیستم فوکوس اوتوماتک هم بهتر شده و با سرعت بیشتری انجام میشود.

همچنین تعداد شات های پشت هم به تعداد 11 فریم بر ثانیه رسیده اند و نیکون ادعا میکند پردازنده جدید باعث کاهش سر و صدای موتور دوربین شده.

D4S همانند D4 دارای یک بدنه محکم تمام فلزی است و چینش دکمه های آن نسبت به مدل قبلی جهت عملکرد راحت تر کمی تغییر کرده.

دامنه ایزو از 100 تا 25600 قابل انتخاب است و البته در حالت های پیشرفته این اعداد از 50 تا عدد حیرت انگیز 409600 متغیر می باشد ( واو ) 

همچنین امکان ظبط تصاویر فول اچ دی یا سرعت 60 فریم بر ثانیه هم فراهم شده که نسبت به نسل قبلی دو برابر شده ( 30 فریم در D4  ) 

همچنین امکان ذخیره عکس ها با فرمت غیرفشرده RAW S دوازده بیتی فراهم شده که در مقایسه با فرمت RAW L بهره وری بهتری  دارد و باعث میشود ویرایش تصاویر در کامپیوتر ها سریعتر انجام شود.

این دوربین که به حق واژه پرچمدار برازنده اش است ( برعکس پرچمداران بارسلونا! ) به طور حتم برای عکاسان کاملاً حرفه ای عکاسان ورزشی و عکاسان طبیعت گرا تدارک دیده شده.

برای کسانی که زیاد وارد به عکاسی نیستند گزینه مناسبی نیست.مخصوصاً وقتی بدانید با قیمت 6499 دلار آمریکا معادل 5199 پوند انگلستان به فروش خواهد رسید.

ماشین حساب نمیخواهد بین پراید و D4S انتخاب من که مشخص است! شما را نمیدانم.

منبع



  • ۹۲/۱۲/۰۶
  • نیما نقی پور

دوربین عکاسی

فول فریم

نیکون

نظرات  (۶)

  • عبداله احمدی
  • کلک خوب از طنز استفاده میکنیا ماشین بابای منو مسخره میکنی ها !!! ههههههه. 

    پاسخ:
    :) جسارت نشه خدمت شما به هر حال باید کمی طنز هم چاشنی نوشتار کنیم تا مخاطب حس راحت تری داشته باشه و نزدیکتر بشه و البته نظر شخصی خود من باور کنید پراید که جای خود حتی اگر خودروی بالاتری باشه من ترجیحم دوربین عکاسی و متعلقاته چون لذت بیشتری میبرم ازش
  • عبداله احمدی
  • نه بابا جسارت چیه منم شوخی کردم . اره دقیقا منم از موبایلو اینجور چیزا لذت میبرم بالاخره تکنولوپی یه لذته عجیبی داره واقعا با حاله . تحلیل ترنجیم بیشتر کنین یعنی تو پست های بیشتری بزارین
  • رضا اعتمادیان
  • سپاس ترنجی عزیز
    واقعا یک پدیده بزرگ تکنولوژیک یا بهتره بگم یک هیولای تکنولوژیکی رو نیکونیها ساخته اند . خیلی وقته که منتظردیدنشم اینچنین ایزویی تا حالا در دوربین دیجیتال ساخته نشده که متصور هم نمیشده ، نیکون به راستی مرزها رو به عقب رانده . کنون هم احتمالا بزودی جواب نیکون رو خواهد داد وگرنه این نبکون فوق سریع ، بد جوری قلب خبرنگاران جام جهانی برزیل رو نشونه رفته .

  • محمد شکوهی
  • سلام؛

    با اجازه از این مطلب در وبلاگ شخصی خودم استفاده کردم و البته با ذکر منبع.

    http://oneartist.ir/1392/12/06/news-nikon-d4s

    سپاس
    قیمتش به دلار گفتین بعدش گفتین معادل فلا پوند آخه این انصافه حداقل به تومان بنویسید
    امکاناتش فراتر از عاااااالیه
    اینو با لنزه 600 میلی متری و یه 3 پایه به من بدن برم تو کوه و کمر خودمو خفه کنم باهاش!!!!
    بعد ایزو چی میگه لامصصصصب؟؟؟؟؟
    وااااااااااااااااو
    گریپ سرخودم هس!
    این گریپ باتریه هنوز رو مخمه!
    گرونه لامصصصب
    چه کنیم با این بی پولی و خوش اشتهایی برای افزودن امکانات و لنزهای جدید نیما؟؟؟
    من فکر کنم آخرش برم کلیه مو بفروشم
    :)))))

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی