ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری

گوگل و پروژه هایش …

شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۰۰ ب.ظ



گوگل در حال ساخت گوشی های هوشمند جدیدی هست که بتوانند مانند انسان ها محیط اطراف خود را مشاهده کنند. این پروژه میتواند به افراد نابینا برای دیدن دنیای فیزیکی بهترین کمک باشد. با یک نسخه ی جدید اندروید طرف نیستیم ( حداقل هنوز نه ! ) بلکه با یک جانور کاملا مستقل و جدید طرفیم.  گوگل آن را پروژه تنگو ( Tango ) مینامد.


این آخرین پروژه بلند پروازانه گوگل است. هدف از این پروژه، کمک به دستگاه های تلفن همراه برای درک محیط اطراف خود است. با ما همراه باشید تا بیشتر با این پروژه جاه طلبانه آشنا شوید.


جانی لی، ( Johnny Lee ) از تیم پروژه تنگو گوگل، در این خصوص توضیح میدهد که : '' هدف از پروژه تنگو این است که، به دیوایس های همراه ( مانند گوشی هوشمند ) این قابلیت را بدهیم که بتوانند از محیط اطراف خود یک دید انسانی داشته باشند. دیدی انسانی به فضا، مکان و حرکات. ''


هنوز اطلاعت زیادی در مورد این پروژه به بیرون درز نکرده و همه ی اطلاعاتی که ما در دست داریم را خود گوگل منتشر کرده.

حال پنج نکته که تا کنون در مورد این پروژه مشخص شده را مرور میکنیم.



۱- در نمونه های اولیه پروژه ی تنگو گوگل، از گوشی های ۵ اینچی استفاده شده. پروژه تنگو هدفی به بزرگی، ادغام جهان فیزیکی و دیجیتال را در سر دارد. انسان ها همیشه برای تعامل با دنیای اطراف خود از نشانه های بصری استفاده میکنند. حال گوگل در حال ساخت نمونه های اولیه گوشی های هوشمندی است که قرار است تقریبا همان کار را انجام دهند. استفاده از نشانه های بصری !



جانی لی توضیح میدهد : ‘’ نمونه اولیه ای که در حال حاضر ساخته ایم یک موبایل ۵ اینچی به همراه سخت افزار و نرم افزار اختصاصی است و به گونه ای طراحی شده که حرکات سه بعدی ( 3D ) به صورت کامل شناسایی میشوند و به صورت همزمان یک نقشه سه بعدی از محیط اطراف را تشکیل میدهند. ‘’ این سنسور ویژه به تلفن اجازه میدهد در هر ثانیه بیشتر از دویست و پنجاه هزار اندازه گیری مستقل را به ثبت برساند ، موقعیت آنها را به صورت لحظه ای بروز کند و در هر لحظه موقعیت خود را با به کار گیری اطلاعات در یک مدل سه بعدی در اطراف شما تثبیت کند.



۲- شالوده پروژه ی تنگو از اندروید نیست. ولی در این بستر اجرا خواهد شد. نمونه اولیه پروژه ی تنگو گوگل ، در سیستم عامل اندروید قابلیت اجرا دارد. رابط کاربری در بستر جاوا و C++ طراحی شده اند. از یک موتور بازی سازی نیز برای تحلیل های موقعیت یابی و عمق یابی استفاده شده. در مورد پردازشگر و مشخصات سخت افزاری دیگر، گوگل توضیح نداده. ( در صورتی که اطلاعاتی در این خصوص به دست آوردیم شما را نیز با خبر خواهیم کرد .)



۳- پروژه ی تنگو میتواند انقلابی را در اپلیکیشن های ناوبری و برنامه های واقعیت افزوده به وجود آورد. موبایلی که بتواند یک مدل سه بعدی از محیط اطراف خود تهیه کند، طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی را هدف قرار خواهد داد. به عنوان مثال گوگل میتواند با تهیه ی مدل هایی از درون ساختمان ها و از پشت در های بسته، شما را به مقصد دلخواهتان برساند. همچنین این پروژه به توسعه اپلیکیشن های واقعیت افزوده نیز کمک بزرگی خواهد کرد.



۴- توسعه دهندگان محدود تر از همیشه هستند ! گوگل در حال حاضر ۲۰۰ کیت نمونه اولیه برای توسعه دهندگان ارائه داده. اما به دلیل محدودیت های FCC توسعه دهندگانی که میخواهند نگاهی اجمالی به این پروژه کنند نیاز است که توسط یک شرکت واسطه، اقدام کنند.

به گفته شرکت گوگل برخی از نمونه های اولیه برای پروژه هایی در سایر بخش ها استفاده خواهد شد. بخش هایی مانند بخش  نقشه های داخلی و داده های حسگر پردازشی و بازی های تک نفره و چند نفره.



۵- گوگل در این پروژه ۱۶ شریک دارد. از شرکای تجاری گوگل میتوان به : شرکت Movidius ( استارتاپی در دره سلیکون که در حال توسعه ی تراشه هایی هست که از طریق سنسور ها و دوربین ها و تفسیر داده ها میتوانند اطلاعات مشابهی را گردآوری کنند. ) شرکت بوش ( Bosch )، omniVision و بنیاد اپن سورس روباتیک ( Open Source Robotics Foundation ) اشاره کرد.



با این حال که گوگل ایده های جاه طلبانه زیادی را ارائه میدهد، به نظر نمیرسد که این ایده ها را به زودی ببینیم.

شاید باید منتظر آینده ای مه آلود باشیم. مه ی که باعث میشود دنیای مجازی را از دنیای واقعی تشخیص ندهیم.

شما چه فکر میکنید ؟


منبع

  • ۹۲/۱۲/۰۳
  • دی.آر نوید

project

3d

tango

Google Play Music

نظرات  (۲)

سلام D: یاد گوشی بتمن افتادم
این یعنی جاسوسی بیشتر میشه...اون گوشی 5 اینچیش از نکسوس خوشگلتره...

ممنون آقای نوید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی