ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری

پیشواز موتور شوی ژنو با رنج روور ایووک

يكشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۲، ۰۲:۰۰ ب.ظ

تنها چند روز دیگر به آغاز موتور شوی جنوا زمان داریم.هرچه نزدیک تر میشویم اخبار جذاب تری از بهترین خودروسازان دنیا به دستمان می رسد.به نظر می رسد شرکت های خودروساز بعد از گذار از این یکی دو سال پر رکود حالا با چشمانی پر امید به اینده می نگرند.جنوا موتور شو چشم اندازیست از امید به آینده.

اگر از طرفداران دنیای خودرو باشید بدون شک با لندروور آشنایی دارید.خودروسازی که همیشه با طرح های کلاسیک و خودروهایی که برای مسیر های صعب العبور طراحی شده اند جایگاه ویژه ای در بین طرفدارن دنیای خودرو دارد.

اصالت در طراحی و لوکس بودن و حس سواری خوب و همینطور آسایش در تمامی مسیرها به خصوص مسیرهای خارج از شهر جزو ویژگیهای خاص خودروهای لندروور هستند.

سال 2011 لندروور یک خودروی اس یو وی جمع و جور را با طراحی گری مک گورن با نام ایووک رونمایی کرد.

این خودرو به هیچ عنوان از طراحی کلاسیک همیشگی لندروور پیروی نمی کرد.به هیچ عنوان یک لندروور نبود اما از هر گوشه که با آن نگاه میکردید حس یک لندروور لوکس زیبا و قدرتمند را به شما منتقل میکرد.

ایووک به سرعت به یکی از محبوب ترین مدل های لندروور تبدیل شد به طوری که در سال 2011 حدود ده درصد از فروش محصولات روور را به تعداد 22710 عدد به خود اختصاص داد.این عدد برای سال 2012 و 2013 چیزی حدود 36 درصد بود که در مجموع سه سال 255600 عدد از این مدل زیبا فروخته شد.

تا به این ترتیب به همراه چیزی حدود 160 جایزه مختلف یکی از پرافتخار ترین تولیدات سازنده به نام بریتانیایی باشد و همینطور سریعترین فروش تاریخ این کمپانی را رقم بزند.

تمامی این موارد دست به دست هم داده اند تا لندروور درست چند روز پیش از آغاز جنوا موتور شو 2014 یک مدل خاص و محدود از ایووک را با بازنگری در طراحی و افزایش قدرت موتور رونمایی کند.

این مدل ایووک بیشتر مناسب جاده های شهری طراحی شده اما مانند تمامی اسلاف خود قابلیت خارج جاده ای مناسبی هم دارد.به هر حال از یک لندروور انتظار دیگری هم نمیرود.

از جمله تفاوت های این مدل محدود می توان به تفاوتی در جزعیات بدنه استفاده از رینگ آلیاژی 20 اینچی و همینطور افزایش 45 اسب بخاری این مدل نسبت به ایووک کلاسیک نام برد.ایووک استاندارد از یک موتور توربوشارژ 2 لیتری با 240 اسب بخار قدرت سود میبرد که اکنون این میزان به 285 اسب بخار رسیده و هیمنطور یک گیربکس 9 سرعته اوتوماتیک ساخت سازنده معروف ZF  وظیفه انتقال قدرت به هر چهارچرخ را بر عهده دارد.ترمز ها هم به صورت دیسکی برای هر چهارچرخ طراحی شده.

لندروور ما عاشقان تکنولوژی را از یاد نبرده و با معرفی نرم افزار Incontrol باعث شده به محض وصل کردن رابط تلفن هوشمند به سیستم پخش خودرو تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده توی نمایشگر گوشی نشان داده شوند.همینطور از طریق این نرم افزار میتوان از راه دور خودرو را کنترل کرد از محل دقیق پارک آن با خبر شد و البته کلی امکانات دیگر که امیدواریم هر زمان شما ایووک خریدید مارا در جریان ریز کاکرد این نرم افزار قرار دهید.!

به نظر می رسد امسال در جنوا موتور شو باید منتظر نمونه های جذابی از تمامی ابر خودروسازان شرکت کننده باشیم.افتصاد اروپا جان تازه ای گرفته و همه چشمشان به دنبال آخرین اخبار خودروسازان در چنین ضبافت هایست.

در انتها از شما دعوت مکنم از نمونه عکس های این مدل دوست داشتنی دیدن فرمایید.

 

منبع

  • ۹۲/۱۲/۰۴
  • نیما نقی پور

لندروور

موتور شوی ژنو

خودرو

نظرات  (۴)

  • رضا اعتمادیان
  • خدا کنه مجوز ورود به ایران رو هم داشته باشه
    پاسخ:
    ایووک از سال 2012 تو ایران هم وارد شده و طبق تعرفه خودروهای وارداتی برای افرادی که قدرت خرید داشته باشن موجوده اما این مدل تعداد محدوده و همونجا هم قمت بیشتری داره نسبت به مدل معمولی که اگه وارد کشور هم بشه قیمت به شدت بالایی خواهد داشت - این رو هم اضافه کنم که کشورهای حاشیه خلیج فارس به شدت این مدل رو دوست دارن و فروش خیلی خوبی تو خاورمیانه داره 
    مسخره اس که میخواین جای نارنجی رو بگیرین
    پاسخ:
    سپاس از نظرتون دوست عزیز ،تیم ما به هیچ عنوان چنین نیتی نداره،اگه شما کمی با ادبیات کلاسیک ایران آشنا باشید متوجه رابطه نارنج و ترنج میشید و تمام هدف ماهم همین ارتباط بوده،نارنجی یک الگوی خوب برای سایت های علمی و فناوری داخل کشوره و باعث افتخار ماست که الگومون رو نارنجی قرار بدیم،هرچند حس میکنم اگر هم نیتمون موردی که شما گفتید باشه کاره بدی انجام ندادیم که باعث تمسخر بشه.
    فکر نمیکردم جواب بدین ! به هر حال حداقل در میان مطالبتون یادی از نارنجی بکنین ، یه فکری هم به حال طراحی قالب سایت بکنین
  • رضا اعتمادیان
  • آقا مهدی این جمله ای که گفتی یعنی چی ، با این ادبیاتت چیو میخوای ثابت کنی ، اصلا کی گفته که ترنج میخواد جای نارنجی رو بگیره ، حالا مگه نارنجی چی گلی به سر شما زد .
    بابا مگه از مردم طلبکاری که اینجوری حرف میزنی ، چند نفر دور هم جمع شدند و بدون هرگونه چشمداشتی هموطنان خود را از جهان علم و تکنولوژی باخبر میکنند . تا کی ما ملت اینجوری باید پاسخ زحمات مردم رو بدیم ؟؟؟
    ترنجی های عزیز همه شما در این راهی که قدم گذاشته اید امیدوارم ابتدای امر دلتون رو بزرگ و دریایی کرده باشید و از دشواریها و ناهمواریهای مسیر نهراسید . ما روزهای موفقیت و کامیابی شما را آرزومندیم . 
    باش تا صبح دولتت بدمد *** کاین هنوز از نتایج سحر است 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی