ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری

وای فای گوشی شما، ناجی شما!

پنجشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۲، ۰۹:۰۰ ب.ظ

Russians rescue Haitian man from earthquake rubble

وقتی حوادث طبیعی رخ می دهند، به طور معمول کانال های ارتباطی از کار می افتند. اگر شما در چنین شرایطی گیر کرده باشید، خب مسلما اینترنتی در دسترس نخواهد بود که بتوانید موقعیت خود را آنلاین به اشتراک بگذارید، یا پیام دهید و یا با کسی بتوانید تماس بگیرید. البته این، موقعی می باشد که حادثه در حد اعلای خود رخ داده باشد و شما هم زنده باشید!

خب، در این صورت وای فای گوشی شما می تواند به عنوان آخرین شانش، فرشته ی نجات شما باشد. محققانی در مرکز تحقیقاتی Fraunhofer Institute موفق به نگارش برنامه ای شده اند که Hotspot گوشی هوشمند شما را به یک پیام SOS "مبتلا" می کند که می تواند به وسیله ی نجاتگران تا فاصله ی 110 متری قابل ردگیری باشد.

مشکل اصلی، متقاعد کردن مردم برای نصب این برنامه بر روی گوشی هایشان است. ازین روی، این مرکز تحقیقاتی خواهان این شده است که این قابلیت به طور "درونی سازی شده" از طرف کارخانه ها بر روی سیستم های عامل قرار گیرد. اما خود مرکز نیز، برای سرعت بخشیدن به این کار، برنامه هایی خواهد داشت. 

لینک مطلب

  • ۹۲/۱۲/۰۸
  • سینا آرامیان

WiFi

Hotspot

Rescue

SOS

نظرات  (۳)

  • عبداله احمدی
  • محققای اونا دارن دیگه محققای ما ازین دستگاهها ندارن که
    چون ایرانسل همه جای ایران آنتن میده...D: دیگه نیازی به این نی
    رو گوشی آی سامسونگ یه حالت داریم safety assistance
    که اگه روشن ش کنی در شرایط اضطراری با فشار دادن دکمه های ولوم با هم محل جی پی اس و پیام اضطراری برای شماره های تعیین شده ت می فرسته.. امتحان ش هم کرده م.
    رو سایر برندها رو خبر ندارم البته

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی