ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری

+ تحلیل ترنجی

اکسپریا زی2 پرچمدار این روزهای سونی را که به خاطر دارید. دستگاه قابل احترامی است و پیشرفت های خوبی هم داشته است. اما هنوز 1 هفته از معرفی اکسپریا زی2 نمی گذرد و طرفداران سونی هنوز در حال و هوای کسب اطلاعات بیشتر هستند و منتظر نقد و بررسی و ویدئو های بیشتر که سونی سطح آب یخی را مرحمت کرده و روی سر ما ریخت.

قرار است که پریود زمانی به روز شدن خط تولید پرچمدارهای سونی به 6 ماه کاهش یابد.

آقای یوشیرو کوروزامی ( Yoshiro Kuruzumi ) از دلیل این که چرا آپدیت شدن 6 ماهه خط تولید پرچمداران را برای رسانه خبری ژاپنی توضیح داده است.

به عقیده آنها برای اینکه پرچمداری رقابتی بتوان تولید کرد ٬ باید پریود زمانی به روز کردن خط تولید آن را کم کرد. آنها 6 ماه را فرصت مناسبی می دانند. همینطور او می گوید که سونی قصد ندارد تنها بر یک روال طراحی باقی بماند.یعنی از طراحی ای که اول بار سونی با اکسپریا زی به جهانایان معرفی کرد ٬ فاصله خواهند گرفت.

از مجموع این اظهارات می توان نتیجه گرفت که خود را باید برای رونمایی از پرچمدار جدید سونی ٬ با طرحی جدید در چارک سوم یا چهارم 2014 آماده کنیم.

ما امیدواریم تصمیم سونی هر چه که هست ٬ حداقل به ارایه به روزرسانی برای پرچمداران قدیمی خود ادامه دهد. هنوز همه پرچمدارات پیشین سونی منتظر دربافت اندرویید 4.4 یا همان کیت-کت هستند.

   تحلیل ترنجی این است : واقعا به نظر ما برای رقابتی بودن محصولات یک شرکت ٬ هنوز نیازی به کم کردن پریود زمانی به نصف نیست. شرکت های مثل اپل ٬ سامسونگ ٬ اچ تی سی و ... همگی با یک پرچمدار در سال به رقابت می پردازند و بعضا آنقدر خوب کار می کنند که پرچمدار یک نسل قبلی آنها هم هنوز رقابتی است. شاید سونی اینطور وضعیت بهتری را برای خود پیش بینی می کند. اما اگر یک حساب سر انگشتی بکنید ٬ از معرفی اکسپریا زی 2 در MWC 2014 تا ارایه آن به بازار ها ٬ در بهترین حالت 1 ماه زمان نیاز است ٬ 1 ماه بعدی صرف امتحان پس دادن آن می شود و تازه نقد و بررسی ها آن منتشر می شوند.2ماه برای خرید با دلی آسوده برای خریداران وقت هست و بعد از آن دوباره شایعات و بازاریابی برای مدل مثلا اکسپریا زی3 ! دیگر شما هم باشید برای خرید اقدام نمی کنید و صبر می کنید تا مدل جدیدتر بیاید.

شاید بهتر باشد سونی به خوبی وقت و تلاش خود را بر ارایه یک پرچمدار در سال متمرکز بکند و در طول یک سال ضعف های خود را برطرف کند.   

نظر شما چیست ؟ این سیاست را می پسندید؟

منبع


  • ۹۲/۱۲/۰۸
  • سینا عطایی

sony Xperia Z 2

سونی اکسپریا زی2

نظرات  (۱۰)

سینا جان مطلب عالی رو نوشتی.ازت ممنون هستم.حرف خیلی هارو زدی.یکی از دلایلی که هیچ وقت به سونی فکر نمیکنم همین هست.شما خودت ببین هر چند وقت یکبار داره گوشی میده به بازار.در واقع هر 6ماه داره یک پرچم دار میزنه.سونی با این کارش نمیتونه اعتماد مشتری هاشو بدست بیاره.میتونه مثل برندای دیگه سامسونگ اپل و اچ تی سی سالی یک گوشی پرچم دار بزنه و کنارش هم یک سری فبلت.نه اینکه هنوز 6 ماه نگذشته زد3 بیادش.علاوه بر همه این ها سونی باید رو رابط کاربری سادش که مثل جاوا هست کار کنه.باید حاشیه صفحه هاشو کم کنه.با اعداد بازی نکنه و پشتیبانی خوبی داشته باشه از محصولاتش.سونی حتی جز 5 برند برتر از نظر فروش هم نیس
  • سید جومونگ
  • سینا جان ممنون از مطلبت .

    به نظر من مقتضیات حال حاضر این موضوع رو ایجاب میکنه . بعد از این  به دلیل اشباع  بازار اسمارتفونها رقابت بر سر کسب سهم بیشتری از بازار  بیشتر خواهد شد و کمپانی های دیگر هم همین رویه رو در پیش خواهند گرفت. همچنانکه سامسونگ اعلام کرده در عرض چند ماه (کمتر از 6 ماه سونی) نسخه بهبود یافته گلکسی اس 5 رو تولید خواهد کرد.

  • عبداله احمدی
  • حالا بیاین اس5 رو مسخره . دیگهفروش مداشت اسنم گفت همون فروش ناقصشم نصف میشه . هه

    منم صد جا گفتم که این کار سونی اشتباست

    دلم برای کسایی که Z1 خریدن سوخت !

    بنظرم این سیاست کاملا درسته

    همیشه باید بروز باشه یک برند بعد هم اینکه یه مدل جدید میده مدل های قدیمی هم همچنان ساپورت خواهد شد
    این نه تنها باعث سوددهی نمیشه بلکه باعث ضررم میشه
    مسخره ترین تاپیکی هست که تاحالا دیدم.شما که جزء متعصبان سامسونگی هستی نباید درباره ی موفقیت یک شرکت بزرگ چنین تحلیلی بدی.
    قراره دو ماهه دیگه یه ورژن فلزی از اس5 با سخت افزار قوی تر معرفی بشه.میخوام ببینم تحلیلت در باره ی اون چیه !؟؟ لابد از نظر شما اون خیلی خوبه چون به مشتری ها حق انتخاب میده.کسایی که اس5 خریدن هم که بوقن.
    واقعیت اینه که زد2 ، اس5 رو خورد،بخوای قبول کنی یا نکنی.من هم اگه میخواستم گوشی اندرویدی بخرم،حتما z2 میخریدم.البته بستگی هم داره اچ تی سی یه ماه دیگه چکار کنه.
    پاسخ:
    کاربر محترم ٬ نظر شما محترم است ٬ اما چیزی که ما نوشتیم به دور از عقاید شخصی و با توجه به نظر اکثریت است.
    دوستمون راس میگه شما زیادی طرفداری سامسونگ رو میکنین

    یه سامسونگی هر چی از دهنش در اومد به من گفت و به من توهین کرد ولی شما کاریش نداشتید بعد من یه نظر به شوخی راجع به چسب زخم نوشتم حذفش کردید !!!
    کلا یه جورایی مایل به سامسونگین ....

    نارنجی اصلا اینجوری نبود
    پاسخ:
    کاربر محترم ٬ در اون پست نظرات متقابل شما و طرف مقابلتان حذف شده است ٬ لطفا دقت کنید و بعد افترا بزنید.
    سلام به همه دوستان دشمن نما....
    اهالی محترم دهکده جهانی وب..بجای خودسوزی و بکاربردن الفاظ دور از شان یک گیگ..بیاین بحث سازنده در جهت کسب اطلاعات بکنیم...
    اینکه سامسونگ پلاستیکه یا سونی مثل جاواس رابط کاربریش یا اپل دزده نه تنها باعث کدورت میشه بلکه شعور شماروهم زیر سوال میبره به عنوان یک دوست دار تکنولوژی....امیدوارم با حرف چیزی از این درد مزمن کم بشه که عین انسان در جامعه مجازی همزیستی کنیم..نه مثل ویروس به جونه هم و افکار هم بیافتیم....
    به نظرات سلایق و انتخاب هم احترام بزاریم...
  • مهران کستوانی
  • اگه دقت کرده باشید سونی پرچم دارهاش رو مدتی هست که در ابتدای سال میلادی ارایه میکنه و پرچم دارای دیگه به طور محتاطانه با کتاب تاخیر و پردازنده جدید وارد رقابت با محصولی میشوند که شش ماه از ارایه آن گذشته و این مقایسه مع الفارق است.
    پس به اعتقاد بنده این سیاست بسیار هوشمندانه است که:
    ۱. پرچمدار زود هنگام در آغاز سال snapdragon 801
    ۲. پرچمدار بعدی در نیمه سال با پردازنده جدید یعنی snapdragon 805
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی