ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ترنجی

اخبار دنیای فناوری

ارمغان آپدیت 8.1 ویندوز فون : ارزانتر و بهینه تر

يكشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۲، ۰۶:۰۰ ب.ظ

امسال برای ردموندی ها سال سرنوشت سازیست.همه نگاه ها سمت آنهاست.همه منتظر آپدیت جدید ویندوزفون هستند.ما هم باخبر شدیم در این آپدیت جدید نشانه هایی از تلاش برای بهبودی وجود دارد.

اینطور که به نظر میرسد در این بروزرسانی امکاناتی تعبیه شده تا شرکای ماکروسافت بتوانند با آغوشی گشاده تر به نبرد شوالیه های اندرویدی بروند.

احتمالاً این به روز رسانی که در حال حاضر با نام 8.1 شناخته میشود در بهار عرضه خواهد شد.

عملکرد بهینه تر سیستم عامل و استفاده بهتر از منابع سخت افزاری در این به روز رسانی امکان استفاده از گستره وسیع پردازنده های متوسط ساخت کوالکام را فراهم کرده تا مانند گذشته در قسمت پایین رده و میان رده جا برای پیشرفت وجود داشته باشد.

بزرگترین نقطه ضعف اندروید در حال حاضر همین قسمت میان رده و پایین رده است که به علت استفاده زیاد اندروید از منابع ( البته تا قبل از کیت کت ) گوشی های اندرویدی در این قسمت بازار چندان حال و روز خوشی ندارند و ماکروسافت با درکی مناسب دارد جا پای خود را در این بخش محکم میکند.

پس از این به روز رسانی امکان ذخیره اپ ها روی حاقظه جانبی فراهم شده شرکا هم مجاز شده اند که نسخه های دو سیمکارته به بازار عرضه کنند و مورد کمی تامل برانگیز امکان استفاده از طراحی سخت افزاری اندروید هم برایشان فراهم شده.

یعنی استفاده از یک طرح مشترک سخت افزاری اما با دو سیستم عامل جداگانه انتخاب با شماست گلکسی اس5 را اندرویدی می خواهید یا ویندوزفونی ؟!

همچنین خبر رسیده که لنوو این غول شرکت خوار! به همراه فاکس کان شریک اصلی اپل در ساخت محصولات به همراه ال جی هم به جبهه سازندگان ویندوزفونی پیوسته اند.

بیشتر این به روزرسانی امکان ساخت تلفن های هوشمند بیشتری را برای ماکروسافت به ارمغان می آورد.مسنجر فیسبوک هم به لیست اپ های پیش فرض اضافه شده.تمامی دستگاه هایی که از ویندوزفون 8 پشتیبانی میکنند قابلیت آپدیت به 8.1 را هم خواهند داشت.

اینطور که به نظر میرسد ردموندی ها به شدت از گذشته درس گرفته اند و خیلی آهسته اما درست رو به پیشرفت هستند بشتر هدفشان هم بازارهای نوظهور و در حال توسعه ( که بیشتر دوستدار تلفن های ارزان قیمت هستند ) مانند هند را نشانه گرفته اند.بالای بالا هم انگار هدفشان نیست.

میپرسید چرا ؟

نگاهی به درآمد ماکروسافت از اندروید بیاندازید تا متوجه شوید چرا ردموندی ها زیاد هم بدشان نمی آید اندروید همچنان پرفروش ترین باقی بماند.

منبع


  • ۹۲/۱۲/۰۴
  • نیما نقی پور

مایکروسافت

ویندوزفون

نظرات  (۱)

من نپرسیدم چرا؟D:
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی